DRŽAVA JIM BO MORALA IZPOLNITI OBLJUBLJENO...
Medtem, ko po mnogih pomurskih krajih še vedno slavijo odprtje pomurskega kraka avtoceste in že razmišljajo o odstavnih pasovih, ki bi dodatno prispevali k varnosti udeležencev v prometu, pa župan in svetniki ...
V Svetem Juriju ob Ščavnici ne bodo odnehali
Medtem, ko po mnogih pomurskih krajih še vedno slavijo odprtje pomurskega kraka avtoceste in že razmišljajo o odstavnih pasovih, ki bi dodatno prispevali k varnosti udeležencev v prometu, pa župan in svetniki občine Sveti Jurij ob Ščavnici nimajo mirnega spanca. Čutijo so namreč opeharjeni s strani države, in čeprav na koncu niso preprečili odprtje štiripasovnice, nikakor ne mislijo odnehati pri svojih zahtevah. Državi so postavili ostre pogoje in če se njihove zahteve ne izpolnijo, bo prihodnje poletje na avtocesti še zelo vroče. Tako so se namreč člani občinskega sveta odločili na 1. izredni seje občinskega sveta, katerega so se pod vodstvom župana Antona Slana, poleg predstavnikov občinske uprave in NO, udeležili tudi nekateri gostje povezani z gradnjo avtoceste, na čelu z Antonom Brodnjakom iz družbe DDC svetovanje inženiring d.o.o. Na seji, kjer so obravnavali eno samo točko dnevnega reda: Obravnava neizpolnitve obveznosti iz naslova Uredbe o lokacijskem načrtu za smer avtoceste Maribor – slovensko – madžarska meja na odseku Cogetinci – Vučja vas, ni manjkalo ostrih besed.
Župan Anton Slana je uvodoma spregovoril o: Zagotavljanju prometne varnosti na regionalnih cestah, ki bodo služile kot priključne ceste na priključek AC Sv. Jurij ob Ščavnici v Grabonošu; Rekonstrukciji občinskih cest, ki so izvajalcem služile kot gradbiščne ceste predvsem za prevoz velikih količin zemeljskih mas ter deponije rodovitne prsti ali humusa. V obdobju enega leta se je skoraj na vseh sejah sveta ugotavljalo o nerealizirani obveznosti naročnika DARS, tokrat pa je župan uvodoma prebral vsebino zahtev v dopisu članice sveta Marte Postružnik, ki so bile posredovano na številne naslove. V njem še posebej želi poudariti, da so pred leti ob umeščanju trase AC v prostor jurijevske občine v dolžini dobrih 9 km, pogajalci s strani občine, predvsem občani postavili pogoje oziroma zahteve do predlagatelja oziroma naročnika. Pod katerimi pogoji pristajajo na umestitev trase v ta prostor in lokacijo po kateri trasa AC poteka. Obveznosti, pogoji in zahteve so zapisane na 14. straneh Uredbe o lokacijskem načrtu, katero je sprejela Vlada RS, podpisnik pa je bil takratni Predsednik Vlade RS dr. Janez Drnovšek. Iz tega razloga je dokument potrebno upoštevati in realizirali obveznosti naročnika, ki so zapisane in jasno definirane. Postružnikova ocenjuje, da je nerealiziranih obveznosti še približno 30 %. Takrat kakor tudi sedaj se zahteva, da izgradnja trase AC skozi občino z ničemer ne sme poslabšati pogojev bivanja občanov. Jasno in glasno je bilo povedano, da na račun nerealiziranih obveznosti iz uredbe do občine Sv. Jurij, ne bo ne prejšnja in ne sedanja uprava Darsa privarčevala nobenega tolarja ali evra. Zavezancu za realizacijo obveznosti ne sme priti na misel, da bi se izognil izpolnitvi nalog oziroma obveznostim iz nje. Do zapletov izpolnitve uredbe je prišlo, ko se je menjala uprava Darsa. Medtem časom sta umrla tudi dva odgovorna člana iz DDC-ja, ki sta bila prisotna pri načrtovanju, umeščanju in začetku izgradnje trase AC skozi občino Sv. Jurij ob Ščavnici. „Daleč najbolje sta poznala razmere, bila sta naša neposredna sogovornika in usklajevalca med naročnikom, izvajalci in občino. In kar je bilo z njima dogovorjeno je držalo. Ob predvideni zamenjavi prejšnje uprave DARS-a sem župan, kot drugopodpisani pod Odprto pismo ministru za promet g. Radovanu Ževjavu. S pismom je 16 podpisanih županov ob trasi AC od Maribora do Lendave predlagalo ministru naj zagotovi, da bo uprava DARS-a, ki je začela z izgradnjo Pomurskega kraka AC, slednjega tudi dokončala in s tem bi se izognili današnji problematiki. Kar se tiče pogajanj z naročnikom smo na mrtvi točki že daljše časovno obdobje“, je bilo slišati na seji.
Zelo ostro se je razpravljalo tudi ko so govorili o zagotavljanju prometne varnosti na regionalnih cestah, ki bodo služile kot priključne ceste na AC Sv. Jurij ob Ščavnici v Grabonošu. Posebej so opozarjali na povečan promet, ki ogroža varnost občanov. Dodatna zaskrbljenost je bila posvečena okolici OŠ Sv. Jurij ob Ščavnici. Sproti so bili posredovani dopisi, pozivi in opozorila OŠ, ravnatelja, Sveta staršev, PP Gornja Radgona in zaskrbljenih staršev. Opozorili so na gradnjo krožišča v Sv. Juriju, pločnika skozi vasi Blaguš, Jamno, Žihlavo in Bolehnečice. V zadnjih treh letih izgradnje trase AC so v treh hudih prometnih nesrečah v neposredni bližini gradbišč izgubili 4 ljudi. Prej v 40. letih se nam kaj takega ni dogajalo. »Zahtevamo, ne prosimo«, je rekla Postružnikova, »da DARS izvede, kar narekuje Uredba, in sicer v 26., 24., 37. in 35. členu«. Po njenem prepričanjo so nekatere ceste uničili, odšli in jih pustili v nemogočih razmerah (uničena je cesta, bankin praktično več ni). Ob teh cestah ni bilo poskrbljeno za varnost. V vasi Selišči, bi moral biti zgrajen pločnik, zaradi nepreglednega ovinka. Gre za varnost otrok, ki hodijo v šolo, varnosti kmetov, ki vozijo mleko in za varnost ljudi sprehajalcev in kolesarjev.
Ko gre za deponije prsti je bilo slišati, da so imeli štiri deponije za višek rodovitne zemlje s katero razpolaga lokalna skupnost (občina). Sedaj pa humusa enostavno ni. Izginil je iz občine in to 130.000 m3, katerega bi še kako potrebovali na svojih poljih. Splošna ocena je, da se ob izgradnji avtoceste ne sme v nobenem primeru poslabšati obstoječe stanje vodnih virov. V nasprotnem primeru je investitor dolžan zagotoviti ustrezno oskrbo pitne vode in izvesti nadomestni vodni vir. Svetnik Simon Šipek je opozoril na težave v vasi Grabonoš, kjer je zmanjkalo 150 m pločnika, ki je bil predviden. Pri tem je bil odgovor, da so se zmotili pri projektiranju. Prav tako se je zmanjšala gladina vode, za katero naročnik ne prevzema odgovornosti. Zadovoljstva ni tudi z izgradnjo nadvozov in podvozov. Anton Brodnjak je povedal, da ne more nič obljubljati. Povedal je, da se »tukaj ne bi želel počutiti, kot na zatožni klopi, ker vam jaz nisem pripeljal AC na območje občine. Sem direktor Projekta za katerega je država namenila denar in ga sprejela v prostorske plane in se mora spravit v življenje. Naša obveza je, da se držimo določil z veljavno zakonodajo. Tudi v državnem lokacijskem načrtu je zakon in nihče od nas nima ne volje ali pravice iskati kakršne koli poti prikrajševanja teh obveznosti. Manjka vam delček strpnosti. Z izvajalci imamo pogodbe, ki imajo dva roka, eno je rok predaje AC v promet (30.10.2008) in drugo je rok za dokončanje vseh pogodbenih obveznosti (30.06.2009)«. Prepričan je, da bodo do takrat narejene vse obveze, ki nam jih nalagajo pogodbe in lokacijski načrt. Deset let sem že direktor projekta in veliko kilometrov AC je bilo predanih v promet, vendar s takšno nestrpnostjo, kot pri vas, še nismo imeli srečanja. Nikjer v nobeni občini se ni zgradilo toliko iz naslova lokacijskega načrta, kot v tej občini. Vse kar se je do sedaj naredilo je v skladu z določilom lokacijskega načrta. Občina Sv. Jurij ob Ščavnici je bila zelo uspešna pri pogajanju pred sprejetjem uredbe o lokacijskem načrtu. Zato je zadnja, ki bi lahko bila izigrana in nihče tega nikomur ne očita. Tistih 30 % nerealiziranih obveznosti, kot je navedel župan je prepričan, da bo izvedenih, kot je bilo to po drugih občinah.
Po burni, skoraj 4-urni razpravi je občinski svet sprejel sklep: Občina Sv. Jurij ob Ščavnici najame neodvisno strokovno inštitucijo za izračun količine viškov humusa na trasi AC na področju Občine Sv. Jurij ob Ščavnici. Občinski svet Občine Sv. Jurij ob Ščavnici zahteva, da naročnik s komisijo, ki je bila predlagana s strani predsednika uprave Dars-a, predstavnika nadzora in lokalne skupnosti z dne 29.08.2008 čim prej ugotovi realno stanje viškov humusa. Rok 30.03.2009. V primeru, ugotovitve, da ni viška humusa je naročnik dolžan občini povrniti vso nastalo škodo za aktivnosti, ki jih je izvedla v ta namen. Rok 30.06.2009. Občinski svet Občine Sv. Jurij ob Ščavnici zahteva, da naročnik zaradi zagotavljanja varnosti pristopi k pripravi in podpisu Protokola o sofinanciranju aktivnosti in izvedbi ukrepov na regionalnih cestah skozi naselja Bolehnečici, Žihlava, Jamna, Sv. Jurij ob Ščavnici ter Blaguš. Rok 31.12.2008. Občinski svet Občine Sv. Jurij ob Ščavnici zahteva sanacijo vseh občinskih in gozdnih cest, ki so jih izvajalci uporabljali za transport gradbenega materiala pri izgradnji AC. Rok 30.06.2009. V kolikor do navedenih rokov ne bo prišlo do realizacije omenjenih sklepov, bo občinski svet razpravljal o nadaljnjih ukrepih za dosego realizacije sklepov...