Kriza in recesija jim ne more do živega

Arcont IP stavi na razvoj in kakovost.
Na sedežu podjetja Arcont IP d.o.o. Je potekala redna letna skupščina lastnikov družbe, na kateri je bilo govora o poslovanju v preteklem letu, ustvarjenem dobičku in njegovi razporeditvi ter planih za letošnje leto. Udeležil se je je direktor družbe, Boris Sovič ter vsi lastniki oziroma njihovi predstavniki. Arcont IP je zanesljivo zaupanja vreden partner tako pri svojih kupcih kot pri svojih strateških dobaviteljih razvija okna in vrata za večje udobje bivanja in nizke energijske stroške,. Zato jim ne kriza in ne recesija ne more do živega.

V družbi Arcont IP d.o.o. ugotavljajo, da so kljub večletni recesiji z lanskimi doseženimi rezultati lahko zadovoljni. Izpad prodaje na domačem trgu so v večji meri nadoknadili z izvozom, večinoma v sosednjo Avstrijo, nekaj pa tudi v Italijo, Nemčijo in Švico. Vsekakor je Arcont IP »netipično« slovensko podjetje, saj ni zadolženo in ima vedno pozitiven finančni tok. Med svojimi strateškimi poslovnimi partnerji – pretežno tujimi - veljajo za pilotsko podjetje pri projektih razvoja novih izdelkov in njihovega lansiranja na trg in za odličnega plačnika. V začetku leta so tako v sodelovanju z nemškim partnerjem KBE Profine Group iz Berlina razvili in lansirali na trg novo generacijo energijsko varčnih oken, ki so bila v Sloveniji prvič predstavljena na lanskem sejmu DOM. Za drugo polovico letošnjega leta pa se že dogovarjajo za popolno prenovo tehnologije oken iz sistema 88 mm. Direktor Sovič je ob tem povedal, da je razvoj podjetja usmerjen v razvoj novih izdelkov, ki bodo zagotavljali kupcem boljšo kakovost bivanja in energijske prihranke in ki bodo prijazni do okolja.

Družba Arcont IP d.o.o. je v lanskem letu proizvedla in prodala 65 tisoč enot oken in vrat ter dosegla 11,9 milijonov skupnih prihodkov iz poslovanja. Dobiček v višini 628.873 € bo družba investirala v posodobitev tehnološke opreme. Rast na področju aluminijastega stavbnega pohištva je bila v lanskem letu skoraj 30 %, prodajo na tuje trge pa so povečali za dobrih 6 %. Družba kljub krizi vrača v okolje v obliki sponzorstev in donacij na področju športa, kulture in društvenih dejavnosti in tudi drugače aktivno skrbi za svojo promocijo. Lani so se kot razstavljavec predstavili na kar osmih sejmih doma in v tujini. Tudi letos so že v prvi polovici leta bili na dveh sejmih v Avstriji, enem v Italiji in treh v Sloveniji. V drugi polovici leta 2014 so obstoječo lokacijo salona v Ljubljani zamenjali z novo v trgovsko-poslovnem centru BTC, natančneje v objektu Diamant, kjer se že kažejo boljši rezultati višje prepoznavnosti v največjem slovenskem mestu in njegovi okolici. „Za nami je leto, v katerem smo obeležili 10-letnico dela v lastnih prostorih in že 15-letnico samostojnega poslovanja. Bila so to leta debelih in suhih krav. Že stari modreci so govorili, da po sedmih dobrih pride sedem slabših let. Tako se lahko nadejamo, da se zopet približuje sedem boljših let“, je med drugim na skupščini povedal direktor Sovič.

Z zadovoljstvom je ugotovil, da so tudi minula krizna leta prestali brez drastičnih pretresov. „Če se ozremo nazaj in pomislimo koliko podjetij, naših konkurentov, je končalo v stečajih, smo lahko ponosni, da smo uspeli ves čas obdržati zadovoljiv nivo prodanih izdelkov, realizacije in predvsem pozitiven denarni tok. Večjih gradbenih projektov je bilo tudi v lanskem letu v slovenskem prostoru zelo malo. Postopne sanacije so še zmeraj stalnica, kar je prav gotovo posledica skromnih proračunov slovenskih družin. Občutna razlika je še zmeraj med naročilom slovenskega kupca in kupca iz sosednje Avstrije, saj so slednja za dva-do trikrat višja. Ker je družba finančno stabilna z bonitetno oceno A1, nam kupci še zmeraj popolnoma zaupajo in v večini primerov plačujejo s 100 % avansom ter koristijo dodatne ugodnosti. Posledično pa sami nimamo likvidnostnih težav, nasprotno, vsem svojim poslovnim partnerjem tudi plačujemo predčasno. Sicer pa smo vse bolj iskan proizvajalec, tako pri fizičnih strankah kot pri izvajalcih večjih objektov. Predvsem tam, kjer so potrebne bančne garancije tako za resnost ponudbe, dobro izvedbo posla kot tudi za garancijsko dobo. Vse več je namreč slovenskih proizvajalcev, ki tega niso v stanju zagotoviti. Žal novonastale inženiring firme, ki se gredo prevzemov večjih poslov, ponavljajo isto napako, kot so jo v preteklosti gradbene firme, in pritiskajo na cene podizvajalcev, kar pelje v dodatno pogubo še preostalega dela gospodarstva“, je še dejal direktor Sovič.

V Arcont IP so v prvem četrtletju letošnjega leta intenzivno delali na pridobitvi znaka slovenske kakovosti izdelkov in jim ga je konec aprila tudi uspelo pridobiti. Znak slovenske kakovosti podeljuje slovensko združenje za kakovost in odličnost v skladu s strogimi pravili in postopki. Pogoji za pridobitev so med drugim uveden učinkovit sistem zagotavljanja stabilne kakovosti poslovanja, proizvodnja izdelkov v skladu s strogimi nacionalnimi in evropskimi standardi, zadovoljne stranke, kar je potrebno dokazati z raziskavami zadovoljstva itd. Pravico do uporabe tega znaka lahko pridobijo le podjetja z dobrimi poslovnimi rezultati in visoko kakovostjo izdelkov in/ali storitev. Pridobljeni znak SQ predstavlja konkurenčno prednost pred drugimi podjetji, saj je sinonim za slovensko visoko kakovost. V Avstriji je podoben sinonim izkazovanja visoke kakovosti znak Geprüfte Qualität, ki ga podeljuje Avstrijsko združenje za kakovost.