Pubeci so se bohotili v salonu Porsche v Mariboru
Kar 36 štajerskih vin se je predstavilo na 2. Salonu štajerskih mladih vin.
Maribor – Konec minulega tedna je v salonu Porsche Maribor na Ptujski cesti, potekal 2. Salonu štajerskih mladih vin, na katerem se je predstavilo 36 štajerskih vinarjev, povezanih v projekt Pubec, ki je lani zaoral ledino v segmentu mladih vin. Dobrih tisoč obiskovalcev je na dogodku ob bogati štajerski kulinariki in glasbeni spremljavi lahko premierno pokušalo letošnja odlična štajerska mlada vina, »Pubece«. Štajerski vinarji so se mimogrede s svojimi »Pubeci« v letos prvič predstavili tudi v slovenski prestolnici na 1. Salonu štajerskih mladih vin v Ljubljani, in sicer v salonu Audi, Porsche Verovškova. Projekt »Pubec«, ki s skupno blagovno znamko letos združuje že 36 štajerskih vinarjev, tako želi z enotnim in celovitim pristopom doseči večjo prepoznavnost štajerskega mladega vina na slovenskem in tudi tujem trgu.
Dobrih tisoč obiskovalcev 2. Salona štajerskih mladih vin je razvajalo svoje brbončice v 36 vzorcih »Pubecov«, mladih vin 36 štajerskih vinarjev, ki se predstavljajo pod skupno blagovno znamko »Pubec«. Zbrana množica ljubiteljev vina je lahko ob vrhunskih letošnjih »Pubecih« uživala tudi ob bogati ponudbi okusne štajerske kulinarike, za katero je poskrbela Srednja šola za gostinstvo in turizem Maribor. Goste je zabavala glasbena skupina Nox acoustic iz Ptuja, ki vsaki znani pesmi doda svoj pridih in ji zagotovi akustično preobleko. Uvod v glasbeno spremljavo praznika mladega štajerskega vina je sicer pripadel cimbalistu Daniju Kolariču. Projekt »Pubec – Štajersko mlado vino«, ki zastavlja skupen nastop štajerskih vinarjev na trgu mladih vin, je letos povezal že 36 štajerskih vinarjev, ob lanskem začetku projekta jih je bilo 27. Med predstavniki »Pubecov« najdete pisano druščino vinarjev s Štajerske, med njimi so največje vinske kleti kot tudi manjši, družinski vinogradniki: Vinarstvo Anderlič, Vinogradništvo Cvitanič, Hiša vina Doppler, Vino in turizem Janez Dreisibner, Dveri pax d.o.o., Hiša vin Emino, Kmetijska zadruga Šmarje z.o.o., Vino Falot, Kmetija Fleisinger, Vinogradništvo Frešer, Vino Gaube, Vino Greif, Vinarstvo Hafner, Vinogradi Horvat, Vino Jamnik, Vino Jarc, P&F Jeruzalem Ormož, Vina Joannes, Vino Kolar, Vina Kotolenko, Vinogradništvo Ivan Kramer, Vino Kropec, Vinar Kupljen d.o.o., Vino Kupljen Jeruzalem Svetinje, Vino Leber, Vino MAK, Matic Wines, Univerza v Mariboru, Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede – Meranovo, Vinogradništvo Mulec, PRA-VINO, Družinsko posestvo Čurin-Prapotnik, Vino-turizem Pungračič, Radgonske gorice d.d., Steyer Vina, Vina Toplak, Vino Valdhuber, Vina Vehovar in Vinogradništvo Vračko.
S projektom »PUBEC«, kakor se imenuje tudi skupna blagovna znamka, se ustvarja povezovanje štajerskih vinarjev, ki pridelujejo mlado vino. Z enotnim in celovitim pristopom na trgu želijo štajerski vinarji doseči večjo prepoznavnost in moč na slovenskem trgu in tudi na trgu sosednjih držav. Promocija in prepoznavnost vinarjev, ki skupaj nastopajo na trgu ter predstavljajo Štajersko kot glavno destinacijo za mlada vina, ter mladega vina kot posebne »zvrsti« in večja priljubljenost le-tega, sta prav tako pomembna cilja projekta. Borut Cvetko, kreativni direktor agencije Mediaspeed in pobudnik projekta pravi, da je »PUBEC« lani zaoral ledino v segmentu mladih vin na Slovenskem, sedaj pa se njegova pot nadaljuje: »Občutki so zelo dobri, ko vidiš, da se je projekt uveljavil, da raste in da je bil prepoznan kot nekaj dobrega. Če se je lani projektu pridružilo 27 štajerskih vinarjev, združenih pod blagovno znamko Pubec, jih je letos že 36. Vsi tisti, ki so lani še mogoče dvomili v uspeh projekta, so letos s pomočjo izkušenj drugih vinarjev ugotovili, da je povezovanje tisto, ki skrbi za boljšo promocijo vseh vinarjev in vsakega posebej«.
2. Salon štajerskih mladih vin podpira tudi Zavod za turizem Maribor-Pohorje, ki je dogodek uvrstil tudi kot enega od vrhuncev v program Festivala Stare trte, ki se bo končal z največjim tradicionalnim martinovanjem na prostem na mariborskem Trgu Leona Štuklja, kjer bodo prav tako zastopani štajerski vinarji s svojimi »pubeci«. »Salon štajerskih mladih vin predstavlja primer zelo dobrega povezovanja in je jasen pokazatelj, da smo skupaj močnejši in prodornejši ter s tem še lažje stopamo na tuje trge, na katerih se želimo predstavljati. Veseli nas, da je Salon štajerskih mladih vin lani nastal v Mariboru in da se tukaj tudi razvija, saj smo mesto najstarejše trte na svetu«, izpostavlja Tanja Srečkovič Bolšec z mariborskega zavoda za turizem.
Vino »Pubec« je dobilo ime po štajerskem izrazu za fanta, dečka. »Pubec« ali fant kot dorasel mlad moški v projektu »Pubec« nagajivo simbolizira mlado vino. Obenem se poimensko sklada s Štajersko regijo, ki jo projekt kot tak tudi povezuje. V enem nazivu povezuje dvoje; v prenesenem pomenu mladostno nagajivost mladega vina in regijo, iz katere le-to izhaja. Živahnost, energičnost in mladostno navihanost prinaša tudi letošnji letnik mladega vina »Pubec«, s katerim so letos napolnili kar 50 tisoč buteljk. »Letošnji Pubeci sevajo sortno značilne iskrive barve, v vonju so izjemno dišeči, s poudarjeno cvetico, kar je odraz tudi vinskega letnika. V okusu so sveži, iskrivi, izjemno pitni, z rahlo poudarjeno kislostjo, ki daje to pitnost – na koncu pa vendarle harmonični,« o letošnjem vinu »Pubec« pravi Tadeja Vodovnik Plevnik iz Kmetijsko-gozdarskega zavoda Maribor. Ob tem poudarja, da je povezovanje zelo pomembno: »Združiti toliko vinarjev pod eno streho je velik uspeh. Povezani vinarji opozarjajo na štajersko vinorodno območje, da je to dežela belih vin, kjer se pridelujejo odlična vina, za kar imamo odlične pogoje«.
Andrej Rebernišek, direktor Kmetijsko-gozdarskega zavoda Ptuj, ki prav tako močno podpira projekt Pubec, pa dodaja, da »Štajerski manjka tovrstnega povezovanja. Znamo pridelati vrhunska vina, a smo šibki pri nastopu na trgu. Takšni dogodki kažejo na to, da se vinarji povezujejo in iščejo enotni stil vina, kar je prav tako pomembno, saj so bila vina v preteklosti zelo različnega stila. Če želimo Štajersko enotno predstaviti kot območje svežih, lahkotnih in prijetnih vin, potem so takšni dogodki izjemnega pomena, saj potrošniki lažje prepoznajo štajersko mlado vino«. Nenazadnje je lanska analiza pokazala, da so vinarji, povezani v projekt Pubec, zabeležili 40 odstotkov večjo prodajo mladega vina kot leto poprej, 60 % odjemalcev vina pa je mlado vino poskusilo prvič.
Mlado vino, pridelano v Republiki Sloveniji, je lahko tisto vino, ki ustreza kakovostnim normativom veljavne zakonodaje. Mlado vino je mirno vino, ki je lahko v prometu najprej 30 dni po trgatvi in največ do 31. januarja leta, ki sledi letu trgatve. Mlado vino »Pubec« je belo vino, lahko je bela sorta ali mešano belo vino, zvrst iz vinorodnega okoliša Štajerska, Slovenija. Vino vsebuje med 10,5 in 12,5 vol % alkohola in spada med suha ali polsuha vina z vsebnostjo skupnih kislin med 5,5 in 7,00 g/l. Mlado vino »Pubec« vsebuje nizke vsebnosti prostega in skupnega žvepla. Glavne senzorične lastnosti mladega vina »Pubec« so sijoč videz, iskriva barva, po vonju je prijetno dišeč z nežno zaznavno cvetno-sadno cvetico in po okusu ima poudarjeno svežino, iskrivost, lahkotnost, sadnost, pitnost in harmoničnost.