Šefčovič sestavil najboljšo ekipo v Sloveniji
V prvem letu pod Kofolo v Radenski zadovoljni z dosežki.
Po letu dni odkar je Radenska d.d. iz Pivovarne Laško prešla pod marelo češkega velikana Kofola, je direktor Radenske, Marian Šafčevič, s sodelavci, v Boračevi pripravil posebno tiskovno konferenco. In kot je povedal, v letu dni, odkar je pod okriljem skupine Kofola, je Radenska, v primerjavi z letom poprej prihodke povečala za sedem odstotkov, dobiček za več kot deset odstotkov, prodala pa dva milijona litrov več pijač kot leta 2014 oziroma skupaj skoraj sto milijonov litrov. Kot je na dan obletnice Kofolinega prevzema Radenske še povedal direktor družbe in vodja za jadransko regijo v Kofoli Marian Šefčovič, to zanje pomeni zelo uspešno leto, čeprav je bilo hkrati vznemirljivo in naporno. K temu so prispevali ugodne vremenske razmere, vroče poletje in ugodne cene surovin, pa tudi prizadevnost zaposlenih in precejšnje naložbe v trženje. V proizvodni obrat so lani vložili 1,2 milijona evrov, letos pa nameravajo še več.
Ključna letošnja cilja Radenske bosta izboljšanje posla v Sloveniji, kar predstavlja njihov prvi steber, drugega pa gradnja poslovnega položaja na trgih nekdanje Jugoslavije. Prve korake v to smer so že storili na Hrvaškem, kjer so na začetku leta pridobili licenco za polnjenje in distribucijo pijač Pepsi, od družbe Badel pa kupili linije sirupov in brezalkoholnih pijač. Radenska prodaja svoje pijače v 25 državah po vsem svetu. Tako kot pred letom dni je v Radenski, ki v deležu prihodkov Kofole predstavlja 7,3 odstotka, tudi zdaj zaposlenih 200 ljudi, s tem da jih je okoli 20 odšlo v pokoj, nove pa so zaposlili predvsem pri trženju. Šefčovič poudarja, da je v Radenski brez dvoma našel najboljšo ekipo v Sloveniji, do konca leta pa nameravajo zaposliti še od deset do petnajst ljudi, predvsem zaradi večjega obsega polnjenja pijač. Za prihodnost Šefčovič napoveduje še kakšen prevzem na trgih nekdanje Jugoslavije, saj je strategija Kofole imeti lokalne znamke in te dopolnjevati z mednarodnimi.
Sploh pa so zabeležili občutno rast Skupine Kofola v letu 2015, čemur so glavni razlogi za rast toplo vreme in uspešna širitev z novimi pridobitvami, kot je Radenska. Tako je Skupina Kofola v letu 2015 povečala svoj medletni promet za 14,6 %, in sicer iz 230 milijonov EUR na 264 milijonov EUR. Dobiček iz poslovanja (EBIT) je zrasel za 33,1 % na 22 milijonov EUR, dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) pa za 20,5 %. K dobrim rezultatom so odločilno prispevali za prodajo pijač ugodni vremenski pogoji z vročim poletjem ter aktivno iskanje novih možnosti za nadaljnjo rast. Skupina Kofola je tako marca 2015 pomembno zrasla, saj je kupila slovensko družbo Radenska, ki je močan adut jadranske regije. V domačih logih skupine Kofola pa je bila ena najpomembnejših novosti preteklega leta podpis pogodbe o distribuciji pijač znamke Rauch.
„Veseli nas, da je bilo vreme lepo, a vreme zna biti muhasto. Zato je zame bolj pomembno dejstvo, da s trdim trdim delom in z inovativnostjo ob sočasnem globokem spoštovanju do tradicije in naših kupcev dosegamo gospodarsko rast v tako konkurenčnem okolju, kot je prodaja pijač. Poleg tega si vztrajno prizadevamo za aktivno izkoriščanje novih priložnosti in rast v sosednjih državah,“ komentira uspešne rezultate skupine Kofola Jannis Samaras, generalni direktor družbe.
Sadove je obrodila tudi dolgoročna strategija vlaganja Skupine Kofola v zdrave napitke. Hitro rastoča mreža barov s svežimi sokovi UGO, ki jih je že 62, je v primerjavi z letom 2014 povečala promet za več deset odstotkov. Na končni rezultat skupine Kofola je pozitivno vplivala še uvedba neposredne distribucije pijač na Češkem. Kljub naložbam v rast in širitev se dolg skupine skorajda ni povečal in kazalec neto dolga glede na EBITDA je ostal na zelo nizki ravni 1.1. Skupina Kofola je trenutno tako v finančnemu položaju, ki nudi vse pogoje za nadaljnji razvoj. Poleg poslovnega uspeha skupina žanje uspehe tudi na številnih drugih področjih. Oglasna kampanja Kofole z imenom "Fofola" je na češkem in slovaškem trgu postala pravi fenomen in je v obeh državah prejela prestižno nagrado Effie za najučinkovitejšo oglasno akcijo. Konec leta je skupina uspešno vstopila na praško borzo, pika na »i« pa je uvrstitev Kofole na tretje mesto lestvice najbolj občudovanih podjetij na Češkem. Skupina Kofola je eden najpomembnejših proizvajalcev brezalkoholnih pijač s sedmimi proizvodnimi obrati na štirih evropskih trgih, ki zaposluje 2.000 ljudi (brez ruskega podjetja).
V portfelj izdelkov družbe Kofola CS sodijo tradicionalna pijača Kofola, izdelana po originalnem receptu, izvirska voda Rajec, vrsta sirupov Jupi, napitek iz mošta Vinea, otroški napitki Jupík, energetski napitki Semtex in druge tradicionalne češke znamke, kot so Chito, Top Topic in Citro Cola. Najnovejši so sveži sadni in zelenjavni sokovi UGO. Kofola licenčno proizvaja in distribuira napitke RC Cola in Orangina. Februarja 2013 je Kofola postala ekskluzivni distributer znamke Evian in Badoit za Češko in Slovaško, oktobra 2013 pa uradni distributer tradicionalne izvirske zdravilne mineralne vode Vincentka za češko maloprodajo in gostinstvo. Od začetka leta 2015 je Kofola ekskluzivni distributer izdelkov znamke Rauch na češkem in slovaškem trgu. Iz portfelja blagovnih znamk Hoop Polska, ki se prodajajo na poljskem trgu, so najpomembnejše sirupi Paola, Hoop Cola in otroške pijače Jupík. Dopolnjujejo jih še sadni napitki Jupi, Mr. Max, Frutti, vode Arctic in Grodziska ter licenčni ledeni čaji Pickwick.
Najnovejša pridobitev skupine Kofola je slovenska družba Radenska s ponudbo tradicionalne premium mineralne vode Radenska Classic, vode Radenska Naturelle, voda z okusom Oaza ter sadne gazirane pijače Ora. Od leta 2016 pod Radensko sodijo tudi priljubljene hrvaške blagovne znamke pijač Voćko, Nara in Inka. Prav tako je leta 2016 Radenska postala proizvajalec in distributer pijač Pepsi, Mirinda in 7Up za hrvaški trg.