KDAJ „LEŽEČI POLICISTI“ V BAKOVCIH?

Potem, ko se je na osrednjem križišču „pri gostilni Rajh“ v Bakovcih v zadnjem času zgodilo kar nekaj takšnih in drugačnih prometnih nesreč, so v...
Potem, ko se je na osrednjem križišču „pri gostilni Rajh“ v Bakovcih v zadnjem času zgodilo kar nekaj takšnih in drugačnih prometnih nesreč, so v „predmestju“ Murske Sobote s prleške strani, po številnih prošnjah, sedaj odločili bolj resno spoprijeti s prometnimi težavami v katerih so, kot pravi Štefan Rebrca, ogroženi prav vsi občani. In ko jim zadevo ni uspelo urediti na ustreznih mestih, ter se je pred nekaj dnevi (26.6.) zgodila še ena zelo huda nesreča, so se raje obrnili na medije. Tako krajani, kot predsednik Sveta KS Andrej Šajnovič, so prepričani, da bi se stanje lahko brez težav rešilo, če bi bil interes odgovornih v Mestni občini Murska Sobota. Zato so se tudi kar nekaj časa prizadevali, še posebej naj bi učinkovite bile takšne ali drugačne talne ovire. In namesto, da bi za slednje poskrbeli, so odgovorni po prepričanju Štefana Rebrca, še prispevali novim nesrečam. „Po mojem se niti zadnja huda nesreča ne bi zgodila, če vzdrževalec ceste, CP Murska Sobota pred dnevi ne bi odstranil akumulator, ki osvetljuje znak prednostna cesta. Slednji je namreč premajhen, in ga vozniki, še zlasti tujci težko opazijo, posebej v nočnem času. Vaščani smo večkrat prelagali, da bi omenjeno križišče rešili (krožno krožišče – rondo, ležeči policisti...), a se MO Murska Sobota, CP Murska Sobota in policija, nikakor ne morejo zediniti, kaj bi bilo najboljša rešitev, da bi predvsem pravočasno opozorili voznike, ki se iz smeri Dokležovja, namesto po prednosti nesti proti Murski Soboti, peljejo naravnost v smeri Kroga“, nam je dejal Rebrca, ki nas je tudi prosil naj raziščemo, kdo „ne dovoli postaviti ležečih policajev“, ko so po mnenju krajanov, začasno najboljša rešitev.
Podobno nam je zatrdil tudi predsednik Sveta KS Andrej Šajnovič, ki se strinja, da je rešitev zadeve neobhodna, in zato so večkrat opozorili odgovorne. Po njegovem prepričanju je najhuje ko se peljejo tujci, ki ne morejo oceniti kdo ima prav. Ko smo težave s križiščem pri gostilni Rajh v Bakovcih preverili na Policijski upravi Murska Sobota, nam je tiskovni predstavnik Jožef Prša, zatrdil, da gre v Bakovcih za križišče, kjer se križata dve lokalni cesti, in zato je vse v pristojnosti lokalne skupnosti s čem policija nima opravka. „Zakon o varnosti v cestnem prometu v 16. členu določa, da občine lahko na občinskih cestah odredijo tudi dodatne tehnične in druge ukrepe, kamor sodi tudi postavitev hitrostnih ovir ("ležečih policajev"). Iz tega zakonskega določila izhaja, da je postavitev hitrostnih ovir na lokalnih cestah v izključni pristojnosti občin“, meni Prša. Podobno zadevo smo preverili tudi na MO Murska Sobota, kjer nam je svetovalka župana Sabina Gutalj zagotovila, da je omenjeno križišče v preteklosti že bilo deležno izvedbe določenih ukrepov, kot so: na stranskih neprednostnih krakih so bile zarisane prečne bele črte, ki voznike opozarjajo, da se približujejo križišču; v križišču so bili nameščeni prometni znaki za potek prednostne ceste in ogledalo preko katerega "se vidita" voznika na prednostnih krakih, - s smeri Dokležovja ja bila nameščena utripalka, ki voznika svetlobno opozarja, da se približuje križišču; korigirani so bili radiji ter izvedena preplastitev v območju križišča... „Vzdrževalcu občinskih cest je naročena postavitev predkrižiščne table (večje), ki bo voznike iz smeri Dokležovja opozarjala, da se približujejo križišču. Trenutno se izdeluje projekt za ureditev otoka na območju "vstopa" v naselje Bakovci s smeri Murske Sobote, nakar se bo pristopilo k izvedbi otoka, kar je načrtovano tudi v proračunu MO Murska Sobota za leto 2007. Upravičeno se predvideva, da se bo z gradnjo otoka zmanjšala "naletna" hitrost s smeri Murske Sobote“, prav Gutaljeva, ki dodaja, da je Mestna uprava Policijsko upravo Murska Sobota že zaprosila za podatke o prometnih nesrečah v tem križišču, predvsem pa za vzroke za nastanek nesreč. V odvisnosti od vzrokov bo predmetno križišče ponovno analiziral Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, kateri bo v zvezi s tem sprejel določene odločitve za izboljšanje prometne varnosti.
Gutaljeva je tudi prepričana, da so hitrostne grbine (ležeči policaji) le eden izmed možnih ukrepov za izboljšanje stanja (in ne edini), in bodo uporabljene v kolikor bo takšen ukrep ustrezen. Grbine, po njenem imajo namreč ob pozitivnih, tudi določene negativne učinke (preusmeritev prometa, hrup, izpušni plini).
Kakorkoli že, sedaj naj bi se zadeva začela urejati, vprašanje pa je ali bodo krajani Bakovcev zadovoljni, saj jih predvsem moti dovoz iz smeri Dokležovja, občina pa skuša rešiti zadevo iz smeri Murske Sobote...
Kaj pravi zakonodajalec?
V križišču pri gostilni Rajh v Bakovcih se križajo štiri lokalne ceste. Po prepričanju policistov, je prometna signalizacija na omenjeni cesti postavljena v skladu z pozitivno zakonodajo, je dobro vzdrževana in vidna. Pomembno pa je opozoriti, da Zakon o varnosti cestnega prometa (ZVCP) določa pristojnosti lokalne skupnosti: »Za varen in nemoten promet na občinskih cestah so odgovorne občine. Slednje določijo: prometno ureditev na občinskih cestah; način dela občinskega redarstva pri nadzoru in urejanju prometa; pogoje in način odstranitve in hrambe vozil, nepravilno parkiranih v smislu prvega odstavka 243. člena tega zakona; pogoje in način uporabe naprave, s katero se začasno prepreči odpeljati vozilo (lisice), ki je parkirano na cesti v naselju v nasprotju s tem zakonom ali s prometno ureditvijo. Prometna ureditev iz prve alinee prejšnjega odstavka mora biti označena s predpisano prometno signalizacijo. Nepravilno parkiranih vozil, ki ovirajo ali ogrožajo udeležence cestnega prometa v smislu prvega odstavka 243. člena tega zakona, ni dovoljeno prikleniti z napravo iz četrte alinee drugega odstavka tega člena, ampak jih je treba odstraniti. Občina določi višino stroškov za odstranitev in hrambo nepravilno parkiranega vozila iz tretje alinee drugega odstavka tega člena in za priklenitev nepravilno parkiranega vozila iz četrte alinee istega odstavka. Občina odredi odstranitev uničene, poškodovane, izrabljene ali neustrezno postavljene prometne signalizacije ter postavitev nove signalizacije na občinskih cestah. Zaradi izboljšanja varnosti cestnega prometa lahko občina predlaga upravljavcu državne ceste v naselju prometno ureditev na tej cesti. Predlog občine mora biti obrazložen, upravljavec ceste pa mora občino obvestiti o sprejetju predloga ali njegovi zavrnitvi, z obrazložitvijo razlogov za zavrnitev«.
Vse kar pa »lahko« lokalna skupnost stori na občinskih cestah, pa je določeno v 16. členu omenjenega zakona: »Občina lahko na občinskih cestah: predpiše dodatne pogoje in ukrepe, ki jih je treba upoštevati pri izvajanju del na cestah; uredi način gonjenja in vodenja živine; odredi postavitev in vzdrževanje zaščitnih ograj za pešce; odredi dodatne tehnične in druge ukrepe za varnost otrok, pešcev in kolesarjev, zlasti v bližini vrtcev, šol, zdravstvenih zavodov, igrišč, stanovanjskih naselij in drugih območij, kjer se ti udeleženci cestnega prometa pojavljajo v večjem številu; odredi pogoje in načine odvoza bivalnih priklopnikov in zapuščenih vozil; omeji poučevanje kandidatov za voznike v vožnji motornega vozila v času prometnih konic“.
Kadar na občinski cesti ali njenem delu ni mogoč varen promet vozil zaradi zimskih razmer, močnega vetra, naravne ali druge nesreče ali drugih podobnih okoliščin, varnosti cestnega prometa pa ni mogoče zagotoviti na drug način, lahko pristojni občinski organ začasno prepove promet vseh ali posameznih vrst vozil ali skupin vozil, oziroma dovoli vožnjo samo tistih vozil, ki so ustrezno opremljena. O prepovedi prometa mora nemudoma na primeren način obvestiti javnost, pristojno policijsko postajo in regijski center za obveščanje, del ceste, na katerem velja prepoved, pa označiti s predpisano prometno signalizacijo. Torej so pristojnosti zakonsko urejene in pri tem ne vidimo nobene težave, če se lokalna skupnost odloči in iz vidika varnosti udeležencev v cestnem prometu na omenjenem delu omeji promet z izgradnjo hitrostnih ovir.
„Potrebno je samo poudariti, da je to v izključni pristojnosti lokalne skupnosti, se pa strinjamo, da se iz vidika varnosti takšne ovire postavijo. Policisti PU Murska Sobota v skladu z pozitivno zakonodajo izvajamo nadzor nad udeleženci v cestnem prometu, pri tem dajemo velik poudarek varnemu odvijanju prometa. Dodati moramo, da policisti na območju Pomurja vse udeležence v cestnem prometu obravnavamo kot potencialne žrtve prometnih nesreč in ne kot potencialne kršitelje cestno-prometnih predpisov“, poudarjajo policisti PU Murska Sobota.