Kolesarji najpogosteje povzročajo prometne nesreče
Na območju Prekmurja in Prlekije vse slabša varnost kolesarjev. Od skupno 35 nesreč v pol leta, so jih kolesarji povzročili kar 21 ali 60 odstotkov.
Murska Sobota – Res je sicer, da je kolesarjenje zdravo in večstransko koristno, žal pa je to tudi izjemno nevaren način rekreacije. Kolesarji namreč spadajo med najbolj šibke udeležence v cestnem prometu, in so poleg pešcev najbolj ogrožena kategorija udeležencev v cestnem prometu. To še posebej velja za skrajnji severovzhod države, Pomurje, kjer so kolesarji pogosto žrtve nesreč zaradi neustreznega ravnanja voznikov motornih vozil, predvsem zaradi izsiljevanj prednosti, vožnje pod vplivom alkohola in neprilagojene hitrosti. Žal tudi zaradi slabih prometnic, kjer se težko peljemo že z avtomobilom, da o kolesu niti ne govorimo.
„Ob vsem tem kolesarji najpogosteje povzročijo prometne nesreče, in sicer zaradi: nepravilne
strani in smeri vožnje, ko vozijo preblizu roba vozišča ali celo po nasprotni polovici, vožnje pod vplivom alkohola, neupoštevanja pravil o prednosti, največkrat na križiščih, saj pozabljajo, da tamkajšnji "stop" znak ali znak "križišče s prednostno cesto" velja tudi zanje, in ne le za voznike
motornih vozil, in neprilagojene hitrosti, ko ne prilagodijo hitrosti vožnje stanju in lastnostim ceste, še posebej na posameznih odsekih cest z večjim naklonom“, pravi tiskovna predstavnica PU Murska Sobota, Suzana Rauš, ki dodaja, da je v prvi polovici letošnjega let (v obdobju januar - junij) varnost kolesarjev na območju PU Murska Sobota še slabša kot v enakem obdobju leta 2014, saj so obravnavali 35 (lani: 28) prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev, v katerih se je 6 (4) hudo
telesno poškodovalo in 13(21) pa jih je bilo lahko telesno poškodovanih. Od 35 prometnih nesreč v katerih so bili udeleženi, so jih kolesarji sami povzročili 21 ali 60 %. Vozniki koles so torej v najhujših prometnih nesrečah v več kot polovici primerov povzročitelji. V obdobju od leta 2010 do 2014 so kolesarji od 435 bili povzročitelji v 256 prometnih nesrečah ali 58,85 %.
Prometni inšpektor na PU Murska Sobota, mag. Srečko Štainer dodaja, da ne le „Zaradi statističnih podatkov, temveč zaradi varnosti, je toliko bolj pomembno, da kolesarji upoštevajo nekaj osnovnih pravil ali bolje nasvetov, kot so: Kolesarji, upoštevajte prometna pravila in bodite pozorni na prometno signalizacijo; Ne vozite pod vplivom alkohola; Pred spremembo smeri vožnje večkrat poglejte, kaj se dogaja za vami, ter pravočasno in odločno nakažite svoj namen;Upoštevajte pravila prednosti, ki veljajo za kolesarje v križiščih, še posebej tam, kjer so označene kolesarske steze; Vozite po kolesarski stezi in kolesarskem pasu ali poti. Vedno uporabljajte le površino, ki je namenjena kolesarjem in je označena s prometnimi znaki in talnimi označbami. Po takšnih površinah morate voziti po desni kolesarski stezi glede na dovoljeno smer vožnje, na dvosmerni kolesarski stezi pa po desni strani steze. Če ni kolesarske steze ali pasu, vozite ob desnem robu vozišča v smeri vožnje, in sicer čim bližje robu, ne več kot en meter od roba vozišča. Ponoči in ob zmanjšani vidljivosti morate imeti na sprednjem delu kolesa prižgano belo luč za osvetljevanje ceste, na zadnji strani kolesa pa rdečo pozicijsko luč. Tu mora biti nameščen še rdeč odsevnik, na obeh straneh pedalov morate imeti rumene ali oranžne odsevnike, na kolesih pa rumene ali oranžne bočne odsevnike. Če vozite v skupini kolesarjev, vozite drug za drugim, izjemoma, če je pot dovolj široka, lahko dva kolesarja vozita vzporedno. Promet skrbno opazujte, predvidevajte ravnanje drugih udeležencev. Še posebej pozorni bodite na vozila, ki vas dohitevajo in prehitevajo. Vaše kolo naj bo redno vzdrževano in tehnično brezhibno. V obvezno opremo kolesa sodijo zvonec, luč za osvetljevanje ceste, zadnja rdeča luč, zadnji rdeči odsevniki, rumeni odsevniki v pedalih, brezhibna zadnja in prednja zavora, bočni odsevniki“.
Rauševa in Štainer ob tem dodajata, da je „kolesarjenje zdravo, aktivno in prijetno, zato poskrbimo, da bo tudi varno“.