Krožna krožišča so najbolj varna, toda...
Še vedno mnogi vozniki ne vedo pravilno zvoziti krožišč.
Čeprav se krožna krožišča vedno bolj uveljavljajo po vsej Evropi, zlasti v mestih, pa policisti ugotavljajo, da še vedno veliko voznikov, zlasti tistih nekoliko starejših, ne vedo pravilno zvoziti tega prometnega objekta. Krožišče oziroma krožno križišče je sicer kanalizirano krožišče krožne oblike z nepovoznim, delno povoznim ali prevoznim središčnim otokom ter krožnim voziščem v katerega se steka tri ali več krakov cest in po katerem poteka vožnja nasprotno od smeri gibanja urinega kazalca. Obstajajo različna krožna krožišča, mimogrede so prvo v Sloveniji zgradili leta 1990 v Velenju. Enopasovno krožno križišče s po enim voznim pasom na uvozih/izvozih, katerega krožno vozišče je enopasovno. Večpasovno krožno križišče z enim ali več voznih pasov na uvozih/izvozih, katerega del krožnega vozišča ali celotno krožno vozišče je oblikovano kot večpasovno vozišče.
Krožna križišča pogosto zamenjujejo običajna križišča, ker imajo številne prednosti, kot so: velika prometna varnost (na krožnih križiščih je manj konfliktnih točk za nastanek prometne nesreče; zaradi oblike križišča (središčni otok) je voznikom onemogočeno, da bi z nezmanjšano hitrostjo prevozili križišče, zato so tudi posledice prometnih nesreč v primerjavi s klasičnimi križišči manjše, običajno brez smrtnih žrtev in hudih telesnih poškodb); Večja propustnost prometa, kar ima za posledico manj zastojev in s tem zmanjšanje hrupa in drugih emisij; Manjši stroški vzdrževanja kot pri semaforiziranih križiščih; Služi kot ukrep umirjanja prometa v naseljih; Estetski videz krožnih križišč je mnogo lepši posebej v urbanih okoljih...
Kot pravi dr. Srečko Šteiner, samostojni policijski inšpektor I, so krožišča varen način urejanja prometa, vendar le, če upoštevamo pravila, ki veljajo za vožnjo po njih. „Ne pozabite – nikoli se vam ne mudi toliko, da ne bi imeli časa zapeljati še enega kroga po krožišču, če ga ne uspete
zapustiti takoj. Na krožnem križišču mora biti promet s prometno signalizacijo urejen tako, da ima voznik na vozišču krožnega križišča prednost pred voznikom, ki se vključuje na to vozišče. Križišče v naselju, kjer je med prometnimi udeleženci več pešcev in kolesarjev, med njimi
številni otroci in mladostniki, ki so zaradi osebnostne nezrelosti, pomanjkljivega védenja o pravilih in nevarnostih cestnega prometa in slabše zmožnosti predvidevanja veliko bolj nepredvidljivi in zato nevarni, zahteva zlasti od voznika motornega vozila zvrhano mero previdnosti in strpnosti. Vključevanje v promet v križišču je zahtevno opravilo, pri katerem mora voznik upoštevati pravila o prednosti ali prometno signalizacijo ali oboje. Zato se mora približevati križišču posebno previdno in s primerno hitrostjo, da lahko prepozna prometno ureditev ter po potrebi varno ustavi in pusti mimo vozila in druge udeležence cestnega prometa, ki imajo v križišču prednost“, pravi dr. Šteiner.
Kadar ima krožno križišče dva uvozna prometna pasova, zapelje vozilo, ki: vozi po desnem prometnem pasu, na zunanji prometni pas krožnega križišča; tisto, ki vozi po levem prometnem pasu, na notranji prometni pas krožnega križišča. „Torej – na desni prometni pas se morajo razvrstiti samo tisti vozniki, ki bodo odšli iz krožišča na prvem izvozu! Kadar se z levega prometnega pasu vključujemo v krožno križišče in je zunanji prometni pas prost, notranji prometni pas pa zaseden z vozili, moramo počakati. V križišče lahko zapeljejo le vozila z desnega prometnega pasu, saj je zunanji prometni pas na križišču prost. Kadar se z levega prometnega pasu vključujemo v krožno križišče in je zunanji prometni pas zaseden, moramo počakati. Na krožno križišče lahko neovirano zapeljejo le vozila z desnega prometnega pasu, ki bodo zapustila križišče na prvem izvozu, saj je ta prometni pas ločen od drugih prometnih pasov z neprekinjeno ločilno črto. Te črte ne smemo prevoziti. V krožnem križišču je promet s prometno signalizacijo urejen tako, da ima voznik v njem prednost pred voznikom, ki se vključuje nanj“, pravi Šteiner, ki opozarja, da mnogi vozniki že pri vključevanju v krožno križišče vklopijo desno utripalko, teh ni treba vklopiti, jih je pa treba pri zapuščanju. Po drugi strani pa se v krožnem krožišču nikoli ne uporablja leva utripalka.