TOVORNJAKARJI SE IZOGIBLJEJO CESTNINE

Vedno več tovornjakov, namesto po pomurski avtocesti, raje pelje po regionalki proti Mariboru...
V Podgradu pri Gornji Radgoni je danes potekala posebna policijska akcijah, kjer so policisti zaustavljali in sankcionirali kršitelje v cestnem prometu, predvsem tovornjakarje, ki se izogibajo vožnji po pomurski avtocesti in raje peljejo po regionalki med Radenci in Gornjo Radgono, proti Lenartu in Mariboru. Problematiko, ki je vedno bolj pereča, saj mnogi tovornjakarji kršijo cestno-prometne predpise, nam je predstavil pomočnik komandirja PP Gornja Radgona za prometno varnost, Bojan Sabotin.
Potem ko so leta 2008 odprli Pomursko avtocesto se je na skrajnjem severovzhodu države, močno zmanjšalo število prometnih nesreč, saj se je tisoče tovornjakov, ki vsakodnevno peljejo med vzhodno in zahodno Evropo, umaknilo iz naseljenih mest in vasi. Toda svoje je sedaj očitno naredilo plačevanje cestnin, kajti če se izogneš cestninski postaji v Dragotincih ti v žepu ostane nekaj deset evrov. Zato je po lokalnih in regionalnih cestah, zlasti na območju Gornje Radgone, kjer se nahaja omenjena cestninska postaja, ter tudi cesta za sosednjo Avstrijo, spet vedno več tovornjakov, tudi tistih, ki tam ne bi smeli biti. In v zadnjem času policisti soočajo z vse več vprašanj občanov v zvezi s tovornim prometom na območju cest, ki jih kontrolira Policijska postaja Gornja Radgona.
„PP Gornja Radgona in Postaja prometne policije Murska Sobota, v okviru rednih del in nalog, s svojimi patruljami redno nadzorujeta promet na tako imenovanih vzporednih cestah avtomobilske ceste A5 Pince-Počehova ter poleg drugih kršitev ugotavljata tudi kršitve v zvezi z neupoštevanjem določil 2. odstavka. 37. člena ZCes-1. V zvezi z omenjenim določilom ZCes-1 je bilo v letu 2013 in 2014 ugotovljenih več kršitev cestnoprometnih predpisov, voznikom pa je bila izrečena globa, uveden pa je bil tudi prekrškovni postopek in izdana odločba zoper pravne in odgovorne osebe ter samostojne podjetnike posameznike. Največ kršiteljev je državljanov Republike Slovenije“, je potrdila tiskovna predstavnica PU Murska Sobota, Suzana Rauš.
Po odprtju pomurske avtoceste A5 se je tovorni promet preusmeril na omenjeno avtomobilsko cesto, na dosedanjih cestah pa se je promet prepovedal s prometnim znakom št. II-7.1, za tovorna vozila pri katerih največja dovoljena masa presega maso 7500 kg. Z dopolnilno tablo pa je promet omogočen za določene izjeme, in sicer: za vozila, katera nakladajo in razkladajo v podjetjih iz tega območja; sedež podjetja za začetek in konec službe in pot v sosednjo Avstrijo čez bivši mejni prehod iz smeri Vučje vasi; vsi uvozi na avtomobilsko cesto A5, bodisi iz Radencev, iz Gornje Radgone ter Murske Sobote, kjer prometnega znaka za prepoved vožnje tovornih vozil v smeri Radencev ni. Vse omenjene izjeme so določene, da je lokalni promet na območju omejene uporabe javne ceste promet motornih vozil, ki imajo na tem območju izhodišče ali cilj, promet motornih vozil, katerih vozniki, lastniki ali imetniki pravice uporabe imajo na tem območju stalno ali začasno prebivališče, promet motornih vozil, ki so v lasti oziroma v uporabi pravne ali fizične osebe, registrirane za opravljanje prevozov, ki ima na tem območju sedež ali podružnico in urejeno parkirišče, ali avtošole, ki ima na tem območju sedež ali podružnico in urejeno parkirišče. Za lokalni promet se šteje tudi promet vozil za izvajanje rednega vzdrževanja ceste, vozil komunalnih služb, vprežnih vozil, koles, koles s pomožnim motorjem, koles z motorjem, lahkih štirikoles, traktorjev in motokultivatorjev ter promet motornih vozil, s katerimi se kandidati usposabljajo za vožnjo motornih vozil ali opravljajo izpite za voznike motornih vozil. Policija zoper slednje ne more ukrepati.
„V zvezi poti v sosednjo Avstrijo policija ugotavlja, da navedeno pot uporablja veliko tovornih vozil z hrvaško registrsko tablico, katera prihajajo iz smeri Vučje vasi in kar jim dovoljuje prometni znak št. II-7.1, postavljen v Vučji vasi, z dopolnilno tablo »dovoljeno za lokalni promet in R. Avstrijo. Zoper navedena vozila policija prav tako ne more ukrepati, saj vozijo v skladu z predpisi“, pravi Bojan Sabotin in dodaja: „PP Gornja Radgona bo tudi v bodoče opravljali redni nadzor nad vožnjo tovornih vozil na območju Gornje Radgone, policisti pa bodo zoper kršitelje cestnoprometnih predpisov tudi dosledno ukrepali. Ne moreta pa ukrepati zoper voznike, ki ne kršijo cestnoprometnih predpisov, to so vozniki, ki dostavljajo tovor tovarnam ter posameznikom, ki imajo sedež na območju UE Gornja Radgona ter voznikom kateri imajo stalno bivališče ter ob drugih pogojih omenjenih v gornjem odstavku. Prav tako se ugotavlja da vzporedne ceste uporablja veliko tovornih vozil, katera pa ne spadajo v tako imenovano največjo dovoljeno maso 7.500 kg., ampak so lažja in tako ne kršijo predpisov“.