Vsak tretji odrasli državljan klical 113
Operativno-komunikacijski centri policije po Sloveniji lani prijeli skoraj 530 tisoč klicev!
Kako državljani Slovenije radi kličemo številko 113, torej može v modrem, pove tudi uradni podatek Generalne policijske uprave. Policija je namreč, na interventno številko 113, po vsej državi, v letu 2014 sprejela skoraj 530 tisoč ali natanko 528.404 (526.512) klicev, kar je malenkost (0,4 %) več, kot leto poprej. Torej so policisti-operativci na operativno komunikacijskih centrih na osmih policijskih uprav, že z oglašanjem na telefonske klice imeli veliko dela, kajti statistika potrjuje, da je praktično vsak tretji odrasli državljan Slovenije vsaj enkrat poklical na številko 113. Izmed vseh klicev je interventnih dogodkov, torej dogodkov, ki so zahtevali nujen prihod policije, je bilo 185.733 (190.609), kar je za 2,6 % manj oziroma je to dobra tretjina ali 35,1 % (36,2 %) vseh sprejetih klicev.
Policijska uprava Ljubljana s 35,9 % (38,1 %) in Policijska uprava Maribor s 16,9 % (17,1 %) sta obravnavali več kot polovico vseh interventnih dogodkov. Delež drugih policijskih uprav se je gibal med 4,1 % (3,8 %) - PU Nova Gorica, in 13,7 % (13,4 %) - PU Celje. Nujnih interventnih dogodkov je bilo 8.053 (9.343) ali 4,3 % (4,9%) vseh interventnih dogodkov. Povprečni reakcijski
čas je bil za vse interventne dogodke 23 minut in 17 sekund (23 minut in 17 sekund), za nujne interventne dogodke pa 12 minut in 18 sekund (12 minut in 25 sekund). Reakcijski časi policijskih patrulj so odvisni od njihovega trenutnega števila, časovne razporeditve klicev, razgibanosti terena in oddaljenosti dogodka. Na kraje interventnih dogodkov je bilo 2014 napotenih 217.951 (228.074) policijskih patrulj. Glede na vrsto dogodka je bilo zaradi varnosti policistov lahko na kraj napotenih več patrulj, kar pomeni več komunikacij po zvezah, usklajevanja dela patrulj, določanja vodij intervencij, zbirnega mesta za odhod v intervencijo ipd. V 71.376 (96.512) primerih so bili o dogodkih obveščeni tudi drugi organi in organizacije.
Zaradi varovanja življenja oseb, ki so bile pogrešane v naravnih in drugih nesrečah, so se
izgubile oziroma odšle od doma, njihovo zdravstveno ali psihično stanje pa je bilo takšno, da so
potrebovale pomoč, oziroma pri pogrešitvi otrok in mladoletnikov je policija 129-krat (135-krat)
zaprosila mobilne operaterje za lokacijo mobilne komunikacijske opreme pogrešanih oseb. V 96
(115) primerih, ko so osebe imele pri sebi opremo za mobilno komunikacijo in so bili izpolnjeni
zakonski pogoji za iskanje lokacije, so bile osebe najdene žive. S 1.1.2014 je sicer začel veljati
Pravilnik o načinu izvajanja 153. člena Zakona o elektronskih komunikacijah. S posameznimi
operaterji so v pripravi tehnični protokoli za izmenjavo podatkov.
Dodati sicer kaže, da je na anonimno telefonsko številko 080 1200 bilo prejetih 589 (680) ali za 13,4 % manj klicev državljanov.