Z GLAVO NA MOTOR!

Udeleženci v prometu se v pomladnih dnevih srečujemo z, v večini primerov, povsem neprimerno hitro vožnjo motoristov. Še posebej je njihova prekoračitev hitrosti očitna na cestah skozi naselja, kjer je ...
Pomurski policisti že pred sezono skušajo pomagati motoristom Udeleženci v prometu se v pomladnih dnevih srečujemo z, v večini primerov, povsem neprimerno hitro vožnjo motoristov. Še posebej je njihova prekoračitev hitrosti očitna na cestah skozi naselja, kjer je njihova hitrost po večini enkrat višja od predpisane. Prihaja do nesreč s smrtnim izidom motoristov, ki jih mediji vedno opišejo z besedami, da je osebni avto izsilil prednost motoristu. Redko kdo pa ne pove, da je motorist vozil s hitrostjo, ki je bila enkrat ali večkrat večja od predpisane. Resnica je po navadi takšna, da motorista, takrat, ko voznik osebnega avtomobila spelje iz neprednostne ceste, še ni na vidiku. Voznik motorja, pa, ko zagleda avtomobil, ki prihaja iz neprednostne ceste, zaradi prevelike hitrosti ne more pravočasno zavreti... In sploh so motoristi najbolj rizični udeleženci v cestnem prometu, čeprav so tudi med njimi mnogi, ki se držijo predpisov, in ki jim je stalo do lastnega življenja ter življenja drugih. Prav zaradi slednjih, ali kot smo slišali, kulturnih motoristov, ki se držijo predpisov, potekajo v Pomurju različne preventivne aktivnosti policistov in motorističnih klubov.
Lani v pokrajini ob reki Muri smrtnih žrtev med motoristi ni bilo, kot tudi v letih 2003 in 2004 ne, leta 2005 so umrli trije, nato pa je leta 2006 v prometnih nesrečah umrlo pet motoristov in en sopotnik na motorju. V letu 2007 so v prometnih nesrečah življenje izgubili trije vozniki motornih koles, leta 2008 prav tako trije in v letu 2009 dva. Tudi zato policisti in motoristi pred začetkom vsake motoristične sezone pripravljajo številne preventivne aktivnosti, ki potekajo tudi med sezono, saj je prometna preventiva tek na dolge proge. V centru Španik v Murski Soboti sta Zavod za vzgojo in izobraževanje Oranžna nit in Sektor uniformirane policije PU Murska Sobota pripravila prvo druženje policistov in motoristov. »Policisti in motoristi moramo nastopati kot partnerji za večjo prometno varnost,« je poudaril Slavko Škerlak, vodja SUP, Dušan Pohovnikar iz Zavoda Oranžna nit pa dodaja: »Varne vožnje se lahko naučimo in zato bomo pripravili številne aktivnosti«
Kot pravi mag. Srečko Šteiner, policijski prometni inšpektor PU Murska Sobota, s toplejšim vremenom je na cestah tudi več motornih koles. Po dolgi zimi na motoriste v začetku nove motoristične sezone prežijo številne pasti. Prva vožnja motorista ter prvi ovinek in že se lahko zgodi nesreča. „Glavni vzroki za tovrstne prometne nesreče so pesek na cesti, slabe vozne sposobnosti voznikov, zapozneli refleksi, prepogosto pa tudi sam motor, ki ni primerno pripravljen na novo sezono. Če želite prve vožnje prevoziti brez skrbi, morate nekaj časa posvetiti pravilni pripravi motorja in umirjeno začeti sezono. Ob prvem toplem vremenu ne hitite brezglavo na cesto, temveč na sezono postopoma pripravite tudi sebe“, Šteinerjev stanovskega kolege Borisa Žibrata pa dodaja, da „policisti v Pomurju vsakega voznika motornega kolesa in tudi vsakega udeleženca v cestnem prometu obravnavamo kot potencialno žrtev prometne nesreče in ne kot potencialnega kršitelja prometnih predpisov. Začetek akcije Izkušnja kot nasvet sega v leto 2005, ko se je večinoma z motoristi ukvarjalo le na začetku motoristične sezone, kasneje pa ne več. Že naslednje leto se je akcija nadgradila. Čeprav vozniki motornih koles še vedno povzročijo več kot polovico prometnih nesreč, se stanje na tem področju izboljšuje, saj je vse manj motoristov udeleženih v nesrečah ali poškodovanih. Podatek, ki daje pozitivno oceno izvedenim aktivnostim, obenem pa podatek, ki zavezuje k še boljšemu in bolj kakovostnemu delu“.
„Že ena prometna nesreča s smrtnim izidom ali s poškodbo je preveč. Vemo, da si nihče ne kupi motorja, da bi se vozil 50 kilometrov na uro, a treba se je zavedati, da ceste nikakor niso dirkališča“, dodal inšpektor Šteiner, ki je skupaj z Žibratom opozoril tudi na prihajajočo novo prometno zakonodajo, ki bo strožje kaznovala najhujše prekrške v prometu. Predvidene so namreč višje kazni, prav tako bodo pristojni organi imeli možnost, da udeležencem v cestnem prometu odvzamejo vozniško dovoljenje vse do konca postopka in ne le za 24 ur.
Sicer pa, med analizami prometnih nesreč so odgovorni ugotovili, da se dve tretjini nesreč, v katere so vpleteni motoristi, zgodita zaradi izsiljevanja voznikov osebnih avtomobilov. Vse manj pozornosti se namreč posveča vožnji. Vozniki so nepredvidljivi, zaradi nepozornosti pogosto spregledajo motorista, če pa je ta še prehiter, je to kombinacija, ki se konča tragično. Za konec še številke: če se motorist s 85 kilometri na uro zaleti v avto, po trku najprej kakšnih 30 metrov leti po zraku, nato se še dobrih 15 metrov kotali po tleh. Mimogrede, v letu 2010 je bilo v Pomurju registriranih 2524 motorjev razreda vsaj 125 kubičnih centimetrov.