PREKMURSKA DŽEZZVA V KATERI SE KUHA DŽEZ
Štirje prekmurski pajdaši z „glasbo, ki ni nikoli dolgočasna“, osvojili Negovski grad...
V gradu Negova, ki postaja osrednje stičišče turističnih in kulturnih dogajanj na radgonskem območju, je tokrat potekal koncert prekmurskega inštrumentalnega etno-jazz kvarteta Džezzva, ki ga sestavljajo sami vrhunski glasbeniki: pianist Dejan Berden, kitarist Iztok Rodež, kontrabasist Mojmir Wolf in bobnar Miran Celec. Njihova interpretacija odraža prepoznavni slog klavirja in močno prepletanje z ritem sekcijo. Skupina uveljavljenih glasbenikov, ki so v svoji bogati glasbeni zgodovini izgradili prepoznaven slog igranja, poleg koncertnega programa z avtorsko glasbo, ki se spogleduje tako s tradicijo ameriške jazz kulture z elementi evropske klasične glasbe, kot tudi z vplivi popularne ter ljudske (etno) kulture južnega dela evropske celine, ponuja tudi zelo dolg repertoar, ki zajema jazz standarde, evergreene različnih korenin, šansone, znane napeve v inštrumentalni obdelavi in še mnogo drugih glasbenih domislic.
Fantje, ki so navdušili publiko v grajskih sobanah Negovskega gradu, razvijajo moderen in zelo samosvoj umetniški pristop v tradiciji zelo zanimive in specifične zasedbe kot je kvartet teh inštrumentov. Širše so se v Sloveniji in na tujem uveljavili kot vrhunska ritem sekcija, ki sodeluje v projektih in koncertih v Sloveniji, Avstriji, Hrvaški, Srbiji, Italiji, Nemčiji, Makedoniji: DC3 trio, glasbeni kabaret Patetico, Vasko Atanasovski Quartet, Zdenek Billy Dixieland Band, Košica, Balladero, Občutek za veter, Black Balloon in še z mnogimi drugimi. Njihovo udejstvovanje v različnih in raznovrstnih zasedbah jim daje širino za pristop do glasbe, ki jo izvajajo.
Džezzvo, kot rečeno sestavljajo: Dejan Berden – klavir (Patetico, Vasko Atanasovski Quartet …) profesor glasbe in instrumentalist, pianist, harmonikar, skladatelj, aranžer ter producent; Iztok Rodež - kitara (Balladero, Zdenek Bily Dixieland Band, Murska Banda…) je na glasbeni sceni aktiven kot instrumentalist – kitarist ter kot skladatelj in aranžer; Mojmif Wolf – kontrabas (Zdenek Bily Dixieland Band, Murska Banda…) je že mnogo let aktiven na slovenski glasbeni sceni kot en izmed najzanimivejših in najizvirnejših jazz in etno basistov, ter Miran Celec – bobni (Black Baloon, Langa, Zdenek Bily Dixieland Band, Thanx, Blue Groove, TexMex…) sodi med najdejavnejše slovenske bobnarje, ki poleg nastopanja v različnih zasedbah vrsto let skrbi za izobraževanje mladih bobnarjev.
Čeprav je ustanovljena šele pred štirimi (2010) leti, prekmurska glasbena skupina z nekoliko nenavadnim imenom „Džezzva“, žanje uspeh, zlasti med ljubiteljem džeza. Gre za skupino uveljavljenih prekmurskih glasbenikov, ki so v svoji bogati glasbeni zgodovini izgradili prepoznaven slog igranja. Program, ki ga izvajajo, obsega preplet znanih in avtorskih skladb z močnim prizvokom lastne interpretacije. Skupina Džezzva gradi svoj repertoar na jazzovskih standardih, vsak izmed članov pa skladbam dodaja svoje poglede. Skladbe, kot so: How Long Has This Been Goin On, I Love You, Take Five, Blue In Green, Someday My Prince Will Come in druge, je občinstvo sprejelo z odobravanjem in navdušenjem. Džezzva, v kateri se kuha predvsem džez, je tudi v Negovi napolnila džezvo zadovoljstva in navdušenja. Džez je sicer zvrst glasbe, ki ne v Pomurju in ne v Sloveniji ni zelo popularna. Vendar to ne pomeni, da ni poslušana. Čeprav ne tako množično, pa vseeno srčno, kar se je potrdilo tudi v Negovi. Kako tudi ne, ko pa so se člani Džezzve igranja lotili s srcem, kar se vidi, predvsem pa sliši.
„Zgodba nastanka Džezzve je precej zanimiva. Pred nekaj leti me je namreč poklicala prijateljica Jana Rošker, ki je prav takrat slavila rojstni dan. In ker se sama ljubiteljsko ukvarja z džezovskim petjem, si je na zabavi za rojstni dan zaželela džezovsko zasedbo. Vprašala me je, ali ji lahko pri tem pomagam. Mirana Celca in Mojmirja Wolfa sem tako ali tako pozna, ker skupaj igramo že pri Zdenek Bily dixieland bandu, poklical pa sem tudi Dejana Berdena in tako smo samo za to priložnost zastavili program, ki smo ga na rojstnem dnevu odigrali. Takrat smo začutili, da smo se ujeli, zato smo začeli delati naprej. Niso imeli namena ne nastati ne obstati, a položaj je pokazal, da bi bilo škoda nehati. To se mi zdi ključno za neko skupino...“, pravi kitarist Iztok Rodež.