SLIKAR RAJKO FERK PRAZNUJE

Ob likovni razstavi še knjižica aforizmov...
Eden najbolj aktivnih in ustvarjalnih slikarjev v Sloveniji, mariborski slikar Rajko Ferk, letos slavi okrogel jubilej, 10 - letnico svojega likovnega ustvarjanja. Ob tej priložnosti slika, upravnik galerije, aforist in humanist Rajko pripravlja veliko retrospektivno razstavo svojih likovnih del, ki jo bo združil s predstavitvijo svojega knjižnega prvenca - aforizmov z naslovom: „AFnNORIZMI in Modrikaste misli“. Veliki dogodek bo ta petek, 25. aprila 2014, ob 20.00 v galeriji Kavarne Betnava Mariboru (Ulica Eve Lovše 15). Zanimivo prireditev bo povezoval znani moderator in prav tako likovni ustvarjalec Andrej Okreša, za popestritev pa bo še degustacija vin Vinarstva Mulec.
Kot rečeno, Rajko Ferk velja za enega najbolj aktivnih in prepoznavnih slovenskih slikarjev zadnjih let. Likovno je začel resneje ustvarjati, sprva z »rotringom« in akvareli, kasneje pa se je prelevil v pravega mojstra, ki slika s slikarskimi in zidarskimi lopaticami. Prav tehniko slikanja z lopaticami je Rajko Ferk, kot protiutež začetnemu discipliniranemu ustvarjanju vedut, izpilil do edinstvene in posebne prepoznavnosti. V zadnjem času njegovo slikarsko tehniko označujemo kot »ferkizem«. Letos mineva 10 let, odkar se je Rajko Ferk začel resneje ukvarjati s slikarsko umetnostjo. Na retrospektivni razstavi so tako predstavljena dela od njegovih začetkov, za katere Rajko meni, da niso preveč dobri. A kot je povedala likovna kritičarka, gre za prve slike – nedolžnice – brez katerih ne gre.
Malokdo ve, da je Rajko Ferk sprva slikal akte na najbolj enostavni način, nato so sledile vedute mest, vasi in ostalih krajevnih posebnosti slovenskih krajev. Sledila je prelomnica, ko je začel slikati na grundirano platno na kartonu, kasneje pa na prava platna z japonskimi »špohtli«, ki pa jih je na hitro zamenjal s čisto običajnimi gradbenimi lopaticami, širine med 20 in 50 cm. Ob tem je izdeloval tudi notranje in zunanje okvirje za svoja likovna dela. Rajkovi okvirji so grobi in vedno črne barve. Šele v zadnjem letu si je omislil tudi druge barve za okvirje. »Slikanje z akrilnimi barvami z lopatico na platno je postalo osnovni način slikanja Rajka Ferka. Umetnik si privošči svobodo domišljije in giba, svobodo odnosa do slikarske površine in z, barvnimi nanosi spreminja svoje dojemanje v umetniško izpoved. Občutje nas sili, da se potopimo v domišljijske pokrajine, vrtove, džungle, gozdove, vesolje, da se predamo vrtincem, gejzirom, plemenskim obredom, ki grabežljivo silijo v nas iz slikarjevih neomejenih svetov. Rajko Ferk je zvest svojemu likovnemu slogu in je v slovenskem likovnem prostoru edinstven«, je Ferkovo delo orisal vodja galerije Kosovelovega doma v Sežani David Terčon.
Rajko Ferk je že leta in leta prisoten na številnih samostojnih razstavah po vsej Sloveniji, hkrati pa skrbi, da so na skupinskih razstavah v galeriji Kavarne Betnava v Mariboru, ki jo sicer upravlja, prisotni najbolj eminentni slikarji Slovenije in tujine. Likovna dela Rajka Ferka, ki veljajo po mnenju številnih likovnih poznavalcev za ena izmed najbolj unikatno naslikanih, hkrati pa krasijo številne hotele, poslovne stavbe in privatne zidove po vsej Sloveniji in v tujini. O aktivni prisotnosti Ferka v slikarskem prostoru Slovenije je pomenljiv podatek, da so njegove razstave daleč najbolj obiskane v Sloveniji, saj jih v povprečju obišče 100 ljudi. Razstave letu v 2012 je zaokrožil na 100. Lansko leto jih je bilo 30 in letos 8. Trenutno ima še razstavljena dela na 14 lokacijah po Sloveniji. Skupinska razstava v letošnjem januarju, ko so razstavljali Rajko in Irena Ferk, Andrej Okreša in Boštjan Čukur, pa se je število obiskovalcev povzpelo na 250 na otvoritvi. Gre za impozantne številke, ki se jih ne bi sramovala niti najbolj eminentna galerija v Sloveniji in sosednjih državah.
Na leto Rajko priredi med 20 in 30 razstav, hkrati pa v zadnjih letih organizira tudi slikarske kolonije. Tako pod njegovim okriljem potekajo tri likovne oz. likovno - kiparske kolonije: na Mariborskem Pohorju v Hotelu Bolfenk, v Rušah oz. na gradu Fala ter v Pišecah na Bizeljskem. Na vprašanje, koliko likovnih del je v 10 letih ustvaril, odgovora ne pozna, številka pa se po grobih izračunih vrti med nekaj 100 deli. Po ocenah si je likovne razstave Rajka Ferka v 10 letih ogledalo več kot 50.000 ljudi. Letos je Rajko povabljen na mednarodno kolonijo v Srbijo, kjer bo prvič zastopana Slovenija in na dve na Hrvaškem – v Vukovar in v Varaždin. 9. maja bo Rajko Ferk po dveletni odsotnosti ponovno razstavljal v Gradu Rače. Sam pa bo organiziral ponovno tri kolonije ter enodnevna likovna druženja, kjer bodo sodelovali vsi, ki jim slikanje nekaj pomeni. Sicer pa je Rajko Ferk tista oseba, ki je slikarsko tako ali drugače vzpodbudil številne ljudi, med njimi slovenskega reperja Boštjana Čukurja ter novinarja in moderatorja Andreja Okrešo. Lani poleti se je slikarstvu pridružila tudi Rajkova žena Irena.
Rajko Ferk pa se je letos tudi uradno podal med pisce aforizmov in različnih misli, ki pa jih piše že zadnja 4 leta na socialnem omrežju Facebook. Posledično se je lani v njem porodila ideja, da bi vse njegove zapise zbral in jih objavil. Rezultat vsega je njegov prvi knjižni prvenec z naslovom »AFnNORIZMI in Modrikaste misli«. Povpraševanje po knjigi je veliko. Rajko sicer nestrpno čaka na prve pogoje za upokojitev, kar bo v septembru in potem se lahko 100% posveti slikarstvu. Rajko Ferk je v Sloveniji - brez skromnosti - eden najbolj dejavnih slikarjev našega časa, vsestranski organizator in galerist, pisec aforizmov in humanist, na katerega je lahko ponosen, ne samo Maribor, ampak vsa Slovenija.
Literarni kritik Mario Berdič pa je o Rajku Ferku med drugim zapisal: »Slikar Rajko Ferk, ki se poklicno ukvarja s projektiranjem pohištva, si je osnove likovnega izražanja pridobil akad. slikarju Otonu Polaku, akad. kiparju Vojku Štuhecu in akad. slikarju Bogdanu Čobalu, kasneje pa nadaljuje svojo likovno ustvarjalno pot v smeri figuralnih in vedutnih risb v tehniki kolorirane risbe s tušem, dokler ni postopoma razvil svojo sodobno, prepoznavno tehniko »odvzemanja« akrilne barve na platnu s pomočjo slikarske lopatice. Na tak način nastajajo večplastne, pastozne potezne strukture z značilno tanko črno konturo, ki dodatno poudarja plastičnost likovnih objektov, med tem ko večkratna plastenja in presevanja hkrati stopnjujejo globinsko iluzijo prostora, četudi brez klasičnih perspektivičnih sredstev. Ferku je uspelo ustvariti specifično abstraktno asociativno, rahlo geometrizirajoče oblikotvorje v smislu fantazijskih pokrajin, ki jih dopolnjuje z bolj ali manj očitnimi človeškimi ali živalskimi fugurami, katerim lahko pridruži še kakšne pošasti, vse v skladu z nadrealističnim - sanjskim ali podzavestnim učinkovanjem likovne celote. Sicer pa lahko opazovalec, s sprostitvijo domišljije v bogatem prepletanju vegetabilnih, geomorfnih ali popolnoma abstraktnih, včasih tudi vzorčasto ponavljajočih se konstrukcij, odkrije kakšne posebne like ali oblike, ki jih more prepoznati le on, odčitavanje pomenske »kode« pa je odvisno tudi od vsakokratnega opazovalčevega zornega kota. Vsakdo lahko torej odkrije svojo zgodbo. Šele obisk slikarjevega ateljeja razkrije vso sistematično postopnost nastajanja posameznih cikov, o katerih pravi, da jih ustvarja po trenutnem navdihu, pri čemer po eni strani ohranja svoj priljubljeni, bogato nijansirani, praviloma žareči trikromatizem (rdeča, modra, rumena) z občasno prisotnostjo sekundarnih zelenih odtenkov, po drugi strani pa lahko zasledimo tudi barvno reducirane, nekromatične - grisaillne upodobitve (črna, siva, bela), pogosto v kombinaciji z zlatimi odtenki, vendar tako ugaslimi, da posredujejo bolj kot ne htonično, zemeljsko učinkovanje. Rajko Ferk pri spontani zasnovi likovne kompozicije konstantno ohranja vseprisoten, enovit mrežasti preplet poteznih konstrukcij in likovnih objektov, ki pa jih grupira bodisi centralno bodisi adicijsko ali svobodno razsrediščeno, pri čemer skupaj z žarečim koloritom posredujejo izrazito ekspresiven naboj z eruptivnim učinkovanjem, navezujoč na kozmične energijske silnice, ki nas že od stvarjenja spremljajo tako v duhovnem kot fizičnem svetu.«