TEZE ZA RAZGOVOR O NUJNIH UKREPIH NA G1-3

Mesto in občina sta pravi prometni šok doživela s Vstopom Slovenije v EU...
Mesto in občina sta pravi prometni šok doživela s Vstopom Slovenije v EU, ko se je število tovornih vozil, ki tranzitirajo skozi mesto nenadoma povečalo, nad čemer je bila presenečena vsa » prometna stroka », tudi tisti, ki so sodelovali pri predpristopnih pogajanjih. Od takrat do danes, se je število tovornih vozil povečalo za 100 %, za leto 2007 velja ocena od dodatnem 100 % povečanju; glede na 2006. Mesto in občina poskušata doseči minimalne nujne ukrepe v okviru Pomurskega odbora za spremljanje izgradnje avtoceste, ki ga vodi naš župan g. Anton Kampuš. To kar smo dejansko v mestu in ob njem dobili v tem času, je preplastitev vozišča skozi mesto, izgradnja krožnega križišča pri Arcontu, delno rekonstrukcijo G1-3 od tega krožišča do Melov in nekaj najnujnejše prometne signalizacije in ukrepov za umirjanje prometa. Ti ukrepi so skupaj s poostrenim nadzorom s strani policije ustavili morijo na tem delu G1-3, ki je največji davek pobrala v letu 2005. Kaj bi bilo nujno: • razpoloviti število tovornih vozil, saj več kot 100.000 TV na mesec blokira mobilnost ljudi v naseljih in tudi na cesti sami, študija Inštituta za promet iz leta 2006 na to opozarja pri 60.000 TV na mesec • izgraditi takoj manjkajoče površine za pešce od Podgrada do Ihove, cca 6 km, saj je nemogoče in smrtno nevarno, da otroci iz Plitvičkega vrha in Sp. Ščavnice prihajajo na šolski avtobus v temi po vozišču te ceste, kolesarjenje pa je tako ali tako najbolj podobno ruski ruleti • uredite vhode v naselja /Sp. Ščavnica, Lomanoše, Podgrad tako, da bo ustrezno umirjena hitrost • zvočne ovire prestaviti pred začetke naselij, da ne bodo s hrupom motile stanovalcev / primer G. Radgona- začetek naselja pomakniti pred gasilki dom, ovire med Podgrad in gas.dom, • dodatno svetlobno označiti ločilne otoke , da signalizacija ne bo dnevno polomljena ali je ne lomijo šoferji TV ponoči, ko med vožnjo zadremajo/ • prehod za pešce pri Admundu / Apaška-Maistrov trg / opremiti s semaforjem za pešce / vzor prehod pred OŠ Radenci / • semafor v glavnem križišču v mestu posodobiti in prilagoditi program tako, da bo varoval pešce in lokalni promet, ne pa dajal prednost konvojem tovornjakov – trajna rešitev – takojšnja rekonstrukcija križišča z ukinitvijo priključka pri stari pošti • dodatno s signalizacijo označiti krožno krožišče / Partizanska-Mariborska_- Ljutomerska : voznike pri pospešeni vožnji skozi mesto rondo tako preseneti, da ga komaj obvozijo, kje šele , da bi dajali prednost pešcem in kolesarjem / podobno poučen primer je rondo v Radencih/ • zagotovitev zadostnega števila policistov za fizično urejanje prometa na kritičnih priključkih • sprotno in ažurno dopolnjevanje prometne signalizacije ter njeno vzdrževanje / v tem času – do preusmeritve prometa na AC bi morala biti G1-3 v celoti opremljena s podobno signalizacijo kot avtocesta • Ministrstvo za promet mora v sodelovanju s strokovnimi institucijami v celoti prevzeti vodenje prometa na G1-3, skupaj z Ministrstvom za notranje zadeve / GPU / in inšpekcijskimi službami pa tudi nadzor na d prometom in zagotavljanje optimalne varnosti prebivalcem. Skupaj z Ministrstvom za zdravje poskrbeti za učinkovito nudenje prve pomoči v prometnih nesrečah / zaradi gostote prometa je interventni čas cca 30 min. in za helikopterski prevoz bolnikov iz M. Sobote do Maribora ali Ljubljane, saj nujni prevozi z reševalnimi vozili v kolonah trajajo nemogoče dolgo. Teze v svojem stilu pripravil dosedanji predsednik SPVCP Stanko Sakovič