KAKO SO NEKOČ IZDELOVALI BREZOVE METLE IN PLETLI KOŠARE?

Podobno kot v lanskem šolskem letu, so se na OŠ Sv. Jurij ob Ščavnici tudi v iztekajočem se šolskem letu 2010/11, priključili projektu „Mladi posvojijo rokodelca“. V projektno delo, ki je pod ...
Učenci OŠ Sv. Jurij ob Ščavnici „posvojili“ rokodelca Rudolfa Brumna Podobno kot v lanskem šolskem letu, so se na OŠ Sv. Jurij ob Ščavnici tudi v iztekajočem se šolskem letu 2010/11, priključili projektu „Mladi posvojijo rokodelca“. V projektno delo, ki je pod vodstvom mentorjev: Irene Skotnik, Petra Korošca in Vide Tivadar Mesarič, potekalo terensko in v obliki delavnic na tehniškem dnevu, so pritegnili vse učence 9. razredov. „Že novembra lani smo se najprej seznanili z različnimi rokodelskimi dejavnostmi in jih začeli raziskovati. Tako smo spoznali, katere rokodelske obrti se pojavljajo v Pomurju. Ker smo v lanskem šolskem letu že bili vključeni v projekt Mladi posvojijo rokodelca in smo imeli že opravljeno anketo o tem, kdo se v naši občini še vedno ukvarja z rokodelskimi dejavnostmi, smo izmed njih izbrali rokodelca, ki se ukvarja s pletenjem košar in izdelovanjem brezovih metel“, je povedala mentorica Vida Tivadar Mesarič.
In potem ko so lani posvojili rokodelko Darinko Štuhec, ki je ena izmed redkih predstavnic srednje generacije, ki se ukvarja s peko domačega kruha, je njihov letošnji „posvojeni rokodelec“ postal Rudolf Brumen, ki so ga v mesecu februarju povabili na delavnice ob tehniškem dnevu. Rudolf Brumen je rojen 15.4.1942 in živi v Dragotincih v občini Sveti Jurij ob Ščavnici. Pravi, da se je izdelkov naučil izdelovati sam, in sicer že pred pred tridesetimi leti. V družini se s tem ukvarja sam in družina ga pri tem zelo podpira. To delo ga zelo veseli in zato ga opravlja z veseljem. Tokrat pa so brezove metle izdelali tudi učenci.
„Za izdelavo teh metel potrebujemo brezove veje, vrv, žico, škarje in seveda dobro voljo. Da nastane na koncu lepa brezova metla, potrebujemo tudi čas, saj eno metlo izdelujemo približno eno uro. Ob ponazoritvi izdelave metle smo spoznali, kakšno je bilo življenje nekoč. Prav tako smo ob njegovem pripovedovanju o svojih življenjskih izkušnjah in modrostih lažje dojemali svet starejše generacije in se zavedali pomena medgeneracijskega druženja, ki je pomemben za razvoj ustvarjalnih potencialov mladih ter varovanje in ohranjanje nesnovne dediščine. Ob koncu našega druženja z rokodelcem smo učenci in njihovi mentorji spoznali, kako zelo pomemben je stik otroka z drugimi generacijami. Ne moremo živeti v polnosti, če nismo povezani. Izkušnje odraslih otroku pomagajo, da lahko sam sebe vrednoti naprej za naslednje rodove. Tako začuti skupne korenine in pripadnost, da bo nekega dne zmogel poiskati lastno globino“, je še povedala vodja projekta Vida Tivadar Mesarič, prof.