Četrt stoletja v službi ekologije in estetike 

Radenski SIM uspešno posluje že 25 let.
Kot da je bilo včeraj, a minilo je že 25 let odkar je nastalo eno prvih samostojnih podjetij na radgonskem območju. Nastal je SIM, ki tako prav v teh poletnih dneh obeležuje srebrni jubilej. Zgodilo se je junija leta 1990, ko je 16. junija bilo ustanovljeno podjetje SIM - turistično in trgovinsko podjetje Radenci d.o.o.. Trije znanci in prijatelji so ustanovili podjetje, ki so ga poimenovali po začetnicah svojih priimkov, in sicer: Anton Sečko, Erik Ivanuša in Zlatko Mir, torej nastal je SIM Radenci. Čeprav so najprej načrtovali zagotavljanje oskrbe tranzitnih gostov na vseh mejnih prehodih s svežimi pijačami in prigrizki, pa se je poslovna pot, ki je bila prilagojena trenutnim gospodarskim in političnim razmeram v Sloveniji in Evropi, v zadnjih 25 letih popolnoma spremenila. Danes je to turistično in trgovsko podjetje, ki je pooblaščeni uvoznik izdelkov za ogrevanje, vodovod in kanalizacijo, kar predstavlja 60 % posla. Ostali del dejavnosti SIM-a predstavljajo komunalne in gradbene storitve ter upravljanje 265 stanovanj v 20 objektih v Radencih in v drugih krajih. Vsekakor pa je pomembna novica, ki so jo objavili ob praznovanju jubileja, da bodo v prihodnjih letih gradili veliki prodajni center.

Prva večja prelomnica v zgodovini podjetja je bila leta 1993, ko so v bližini nekdanje vrtnarije Radenske v Radencih odprli prvo trgovino s tehničnim blagom Tehnosim. Večja prelomnica pa je vsekakor nakup 100-odstotnega deleža podjetja Radenska Ekoss konec leta 2004 in s tem dopolnitev trgovske s komunalno dejavnostjo. Takrat so tudi pridobili večje poslovne prostore in prevzeli kar 31 zaposlenih - do sedaj so število zaposlenih zmanjšali na 27, še vedno pa uspešno upravljajo vodovodno in kanalizacijsko omrežje in vzdržujejo javne in parkovne površine. Zaradi uspešnega poslovanja (leta 2004 so imeli 540 tisoč evrov prihodkov in 70 tisoč evrov dobička, lani pa 2,8 milijonov evrov prihodkov in 250 tisoč evrov dobička) smelo razmišljajo o nadaljnjih načrtih, kamor spada gradnja prodajnega centra in začetek nove proizvodne dejavnosti. Sploh pa bi zaenkrat lahko dejali, kako je SIM četrt stoletja v službi estetike in ekologije.

Zagon SIM Radenci d.o.o. je sicer nekoliko splahnil že ob ustanovitvi, saj jim takratna oblast tega enostavno ni dovolila izvajati dejavnost za katero so se registrirali, torej zagotavljanje oskrbe tranzitnih gostov na vseh mejnih prehodih s svežimi pijačami in prigrizki. Da pa bi podjetje obdržali pri življenju, so novopečeni podjetniki pričeli izvajati sejemsko prodajo, ki je takrat doživljala razmah, saj se je z odprtjem meja, razmahnila trgovina, ljudje pa so kar hlepeli po tovrstnih artiklih, predvsem tistih iz tujine. Zato so marca 1993 v Radencih odprli prvo trgovino s tehničnim blagom Tehnosim, s tem se je nekako pričel nadaljnji razvoj podjetja. Večja prelomnica je omenjeni nakup 100 % deleža podjetja Radenska Ekoss d.o.o., ki se je ukvarjal z dejavnostjo komunalnih storitev (oskrba s pitno vodo, odvajanje in čiščenje odpadne vode, urejanje in vzdrževanje javnih in parkovnih površin, upravljanje več stanovanjskih objektov…). Z nakupom podjetja, so pridobili večje poslovne prostore, s tem pa možnost preselitve trgovine Tehnosim na novo lokacijo, kjer je tudi danes, na Panonski cesti v Radencih.

„Danes smo na slovenskem trgu pooblaščeni uvoznik in distributer za paleto proizvodov za ogrevanje, vodovod ter kanalizacijskih cevi (Itap, Apros, System group, Rototec, Sanha, Peštan, Slovarm, Antič Kosta,…), vsi proizvodi pa sodijo v sam evropski vrh po kakovosti. Naša največja skrb je usmerjena k našim kupcem, k zagotavljanju najboljših pogojev za bivanje in delovanje, k varčevanju z energijo in varovanju okolja na dolgi rok. Za našimi dejanji stojijo izkušnje, ki smo si jih pridobivali skozi vrsto preteklih let, zaupanje, ki smo si ga pridobili s strani naših kupcev, strokovnost, ki jo vsak trenutek nadgrajujemo z novim znanjem“, pravi solastnik podjetja Zlatko Mir, ki dodajal, kako v SIM zagotavljajo strokovno svetovanje pri izbiri kateregakoli izdelka, ki ga najdemo v njihovem prodajnem programu, zagotavljajo pa tudi montažo z izkušenimi in usposobljenimi monterji.

Zavedajo se, da storitev, ki je opravljena kakovostno, strokovno in z odgovornim odnosom do kupca, lahko zagotavlja zadovoljstvo na dolgi rok. „Smo več kot le dobavitelj in prodajalec! Edina prava pot k dobrim rezultatom je ustvarjanje takega vzdušja v podjetju, ki ljudi motivira k inovativnosti in ustvarjalnosti. Zato sodelavce spodbujamo, da spregovorijo o svojih idejah in jih, če so prave, tudi udejanjijo. Skupaj vedno znova iščemo nove poti za zadovoljstvo naših kupcev. Naloge, ki nam jih narekujejo naša delovna mesta, opravljamo po svojih najboljših močeh. Stremimo k temu, da tisto, kar počnemo, opravimo najbolje, kar se da učinkovito in v čim krajšem času“, pravi Mir in dodaja, da je njihova osnovna dejavnost veleprodaja in maloprodaja trgovskega – tehničnega blaga (vodovod, toplovod, kanalizacija, barve, laki, sanitarna oprema, dimne cevi, gradbeni material…).

Vzporedno izvajajo še druge dejavnosti, kot so: Oskrba s pitno vodo; Odvajanje in čiščenje odpadne vode; Urejanje in vzdrževanje javnih, parkovnih in zasebnih površin; Izvajanje storitvene dejavnosti (obnove kopalnic, inštalaterska dela, manjša gradbena dela,…); Upravljanje več stanovanjskih objektov. Svoje izdelke in storitve prodajajo v glavnem na slovenskem trgu, v zadnjem času pa po trgovskem blagu vedno več povprašujejo avstrijski kupci. V okviru strategije poslovanja so si zastavili cilj uravnotežene prodaje na celotnem področju Slovenije (veleprodaja), s storitvami pa v pomurskem prostoru. „Kakovost v najširšem smislu ustvarjamo, ohranjamo in smo zanjo odgovorni vsi zaposleni. S sistematičnim pristopom želimo presegati zahteve odjemalcev – kupcev in dosegati zastavljene cilje poslovanja. Poslovna uspešnost temelji na zavzetosti in znanju zaposlenih. Prizadevamo si pridobiti, motivirati in obdržati zavzete in sposobne sodelavce in graditi kulturo sodobnega podjetja. Vlaganje v znanje in razvoj vseh zaposlenih omogoča, da dosegajo zelo dobre rezultate dela na svojih področjih dela. Naša osnovna naloga je omogočati ljudem osnovno oskrbo s tehničnim blagom, ki ga potrebujemo za vsakodnevno življenje, hkrati pa preko javno gospodarske službe oskrbe s pitno vodo ter odvajanjem in čiščenjem odpadne vode skrbimo za zdravo, kakovostno in okolju prijazno življenje. Vse to uresničujemo z bogato paleto izdelkov in storitev – z vlaganjem v ljudi in okolje, s sponzorstvom in donatorstvom“, poudarjajo v SIM.

Podjetje utrjuje svoj položaj, enega vodilnih trgovcev tehničnega blaga v pomurskem prostoru in SV Sloveniji. To dosegajo samostojno s krepitvijo dolgoročnih poslovnih povezav in partnerskih odnosov na področju razvoja, oskrbe z izdelki in trženja. Znanje, sposobnost, inovativnost, delavnost in iznajdljivost, ki jih premorejo, jim omogočajo, da so hitri. Njihov cilj je biti kvaliteten. Ne samo pri prodaji, temveč tudi pri odkrivanju novih potreb na trgih. To dosegajo z učinkovitim spremljanjem potreb na trgu, fleksibilnostjo dobave trgovske blaga in ne nazadnje, kar je najbolj pomembno, z ugodnimi cenami. „S hitro odzivnostjo in sposobnostjo prilagajanja obvladujemo ovire, ki nam jih postavljajo različne tržne in zakonodajne zahteve. Znamo se spoprijeti z vsakršnimi izzivi – ne glede na velikost in prizorišče projekta. S fleksibilnimi rešitvami znamo upravičiti pričakovanja partnerjev. V SIM-u gradimo dobre medsebojne odnose. Ti so temelj za spoštljiv odnos do naših partnerjev: kupcev, dobaviteljev, lastnikov in vseh, s katerimi živimo. Šele z dobrimi in odprtimi medčloveškimi odnosi je mogoče poslovno uspešnost združevati z našim temeljnim poslanstvom“, so prepričani v podjetju SIM.

Prav tako so prepričani, da jim vpetost v okolje nalaga, da sodelujejo z vsemi javnimi institucijami ter ostalimi civilnimi združenji. Zavedajo se svoje odgovornosti, zato vsako leto namenijo sredstva za delovanje raznih kulturnih, športnih in ostalih društev, s tem pa jim omogočijo, da lahko izražajo svojo kreativnost vsak na svojem področju. Pojavljajo se kot donator v obliki finančnih sredstev in tudi na druge načine. Svoje poslanstvo so v zadnjem času nadgradili še z nabavo avtomatskega defibrilatorja, ki je nameščen v trgovini Tehnosim in je namenjen splošni uporabi. Za svoje poslovanje in pomoč lokalni skupnosti je SIM prejel različna priznanja in nagrade, med drugim v letu 2012 tudi Zlato priznanje občine Radenci.