PANVITINA RAST PLOD DOBRE LETINE
Skupina Panvita z občutno izboljšanim poslovnih rezultatov v letu 2012; Slovenija ostaja brez prašičev...
Največja pridelovalka hrane v državi, Skupina Panvita je prihodke od prodaje v lanskem letu povečala za slabo desetino v primerjavi z letom 2011. Vrednost prodaje je presegla 133 milijonov evrov, kar je 10,8 milijona evrov več kot leto pred tem. Skupni dobiček celotne skupine brez vključitve obresti, davkov in amortizacije znaša 7,4 milijona evrov, kar je 52 % več kot leto prej. Čisti dobiček pa se giblje okrog dveh milijonov evrov. Na rast prihodkov so po besedah predsednika uprave mag. Petra Polaniča vplivale ugodne vremenske razmere, ki so vplivale na visoke in kakovostne pridelke žit in oljnic, dobra pa je bila tudi letina koruze in to kljub suši na nekaterih območjih Pomurja. Tako Panvita iz tega naslova beleži rekordne količine odkupljenih žit, oljnic in koruze. Svoje so prispevale tudi sorazmerno visoke cene omenjenih poljščin. Panvita še vedno ustvarja več kot devet desetin prihodkov na domačem trgu.
Da rezultati niso še boljši pa je vzrok v izredno negotovih razmerah v katerih posluje agroživilska industrija. Razmere v prašičereji se še poslabšujejo, hkrati pa so v drugi polovici lanskega leta, ki se nadaljuje v letošnjem letu zaznali padec potrošnje, oziroma racionalnejše nakupe potrošnikov. Skupina je svoj položaj v primarnem sektorju lani okrepila z dolgoročnim zakupom 250 hektarjev obdelovalnih površin v lanskem in 250 hektarjev v letošnjem letu v sosednji Madžarski. „Na poslovanje v preteklem letu je najbolj vplivala ugodna spomladanska žetev z rekordnimi donosi, rekordno visok prevzem vseh vrst žit in koruze ter ukinitev reprodukcijskega dela proizvodnega procesa v prašičereji“, pravi mag. Peter Polanič, predsednik uprave Skupine Panvita, ki je izpostavil, da je situacija v prašičereji še vedno slaba in pod velikim pritiskom visokih cen vhodnih surovin. Kljub temu je Skupina Panvita v lanskem letu odprla tudi dva mesna centra, in sicer v Kopru in v Kranju, ob tem so v lanskem letu uspeli dokončati investicijo v toplovod iz bioplinarne Jezera v Rakičanu do bolnišnice v Murski Soboti.
Sploh pa, večino prometa v letu 2012 je Skupina Panvita ustvarila na domačem trgu, in sicer 92 odstotkov, preostali delež pa na tujih trgih, kamor izvažajo predvsem mesne izdelke. Na Madžarskem so v preteklem letu najeli dodatnih 250 hektarjev površin, prav toliko pa načrtujejo tudi v letošnjem letu. V Skupini Panvita, po vstopu Hrvaške v EU 1. julija letos, pričakujejo tudi povečan obseg prodaje na sosednjem trgu. Mag. Peter Polanič je še izpostavil: „V Skupini Panvita smo s poslovanjem v preteklem letu, glede na razmere v katerih se nahaja tako prašičereja, kot cela živilska industrija, zadovoljni. Ob vseh investicijah in ostalih projektih, ki smo jih izvedli v letu 2012, smo v primerjavi z letom 2011 dosegli 9-odstotno rast skupnih prihodkov. Zaradi gospodarske situacije in ekonomskih razmer na trgu smo v Skupini Panvita v preteklem letu ukinili reprodukcijski proces oziroma lastno prirejo plemenskih svinj in sedaj izvajamo zgolj proces pitanja. Zaradi vedno slabše situacije v prašičereji in njenega postopnega ukinjanja na nacionalnih ravni, se nam lahko zgodi, da bomo v Sloveniji postali povsem odvisni od tujega mesa in s tem povezanimi višjimi cenami“. Polanič tudi dodaja, da bodo v poljedelskem programu razširili svojo dejavnost tudi na alternativne kulture in bodo v svoj portfelj dodali še česen, jajčevce, melone, kvinojo in čičeriko.
Član uprave Skupine Panvita, mag. Simon Ravnič, je ob bok poslovnim rezultatom in načrtom izpostavil eno glavnih konkurenčnih prednosti Skupine Panvita, to je poslovni model vertikalno integrirane pridelave in predelave. »Stanje na področju samooskrbe v Sloveniji ni rožnato. V Skupini Panvita še vedno verjamemo, da je v danih razmerah to pravi model za podporo slovenske samooskrbe, od katerega imajo največje koristi tudi potrošniki. Partnersko sodelovanje z družinskimi kmetijami želimo v letošnjem letu obdržati na lanskem nivoju, ki je bilo rekordno. Verjamemo v medsebojno sodelovanje in partnerstvo s slovenskimi kmetijami in podjetji, saj s tem prispevamo tudi k prehranski varnosti in samooskrbi v Sloveniji,« ob koncu dodaja Simon Ravnič.
Izvršni direktor za komercialo Aljaž Podlogar je ob predstavitvi letnih rezultatov poudaril, da so skupne prihodke, ki so si jih postavili za leto 2012, presegli in to kar za 90 milijonov evrov. »Naš cilj za leto 2013 je dvigniti skupno vrednost prodaje na 134 milijonov evrov. Še naprej si bomo prizadevali krepiti našo pozicijo na tujih trgih, predvsem na Hrvaškem. Utrjevali bomo tudi blagovno znamko AVE na domačem trgu, saj smo zelo ponosni na to, da imamo proizvodnjo brez glavnih alergenov,« dodaja Aljaž Podlogar. Ena izmed večjih promocijskih aktivnosti v letošnjem letu je vsekakor sodelovanje na evropskem prvenstvu v košarki v drugi polovici leta, kjer je Skupina Panvita ponosni sponzor največje letošnje športne prireditve v Sloveniji. Prav tako so aprila letos uspešno razširili svoj program z linijo ameriškega žara, s katero so že prvi mesec prodaje presegli pričakovanja.