Skupina Kofola, z Radensko, povečuje prodajo
Večja prodaja na češkoslovaškem trgu in v Sloveniji, novi koraki na Poljskem.
Blagovne znamke Radenska, Rauch, Kofola, Rajec, pa tudi Semtex, Vinea in UGO so bile v preteklem obdobju zelo uspešne pri potrošnikih, zato je skupina Kofola v prvi polovici letošnjega leta zabeležila 3,3% višje prodajne prihodke, kot v enakem obdobju lani. Znašali so 129 milijonov EUR in skupina je bila tradicionalno uspešna v češkoslovaški regiji, pa tudi v Sloveniji. Poljski trg ostaja izziv, na katerega je Kofola odgovorila s pomembnimi ukrepi, ki naj bi v prihodnje prinesli stabilno rast. „Trg brezalkoholnih pijač počasi raste, a hkrati se nadaljuje padanje cen kola pijač in sirupov,“ je tržne razmere komentiral Jannis Samaras, generalni direktor skupine, in nadaljeval: „Dokler v takšnih razmerah še vedno rastemo, sem zadovoljen. Začeli smo tudi z realizacijo pomembnih korakov za povečanje donosnosti na poljskem trgu in verjamem, da bodo naša prizadevanja v prihodnje prinesla dobre rezultate.“
Poslovanje v češkoslovaški regiji in Sloveniji še vedno razveseljuje delničarje skupine Kofola. Skupna rast prodajnih prihodkov v prvi polovici letošnjega leta na teh trgih je znašala 16,6%. Na Češkem je k temu močno prispevala rast v sektorju HoReCa, kjer so prihodki Kofole narasli za 15%, medtem ko je splošna rast HoReCa sektorja na Češkem znašala le 3,6%. Na Češkem so kupci najbolj posegali po tradicionalni blagovni znamki Kofola ter po pijačah iz Rauchove ponudbe, nase pa je, kot že večkrat, s hitro rastjo spomnila tudi znamka energijskih pijač Semtex. Položaj na Slovaškem ostaja stabilen, najbolj priljubljeni znamki pa Rauch in Vinea. V Adriatic regiji, konkretno v Sloveniji in na Hrvaškem, se trenutno osredotočajo na vzpostavljanje infrastrukture in na investiranje v marketing.
Nekaj skrbi pa vodstvu skupine prinaša zapleteni poljski trg, ki je glavni razlog za znižanje ključnih poslovnih indikatorjev skupine EBITDA (-15,5%) in EBIT (-29,2%). Vendar Kofola na Poljskem izvaja spremembe, ki naj bi v prihodnje obrodile sadove v obliki večje donosnosti in stabilne rasti. Ob modernizaciji proizvodnih linij in skladišč v proizvodnih obratih v Kutnem in v kraju Grodzisk Wielkopolski se je vodstvo skupine odločilo, da proizvodnjo skoncentrirajo v dveh obratih namesto treh. Posledično bodo zaključili proizvodnjo v kraju Bielsk Podlaski. Je pa ob tem treba dodati, da je, poleg razmer na poljskem trgu, drugi razlog za znižanje indikatorja EBITDA tudi močno investiranje skupine Kofola v regiji Adriatic.
Skupina Kofola je eden izmed vodilnih proizvajalcev brezalkoholnih pijač s sedmimi proizvodnimi obrati na štirih evropskih trgih. Skupina Kofola zaposluje 2000 ljudi (brez proizvodnega obrata v Rusiji). V portfelj izdelkov družbe Kofola CS sodi tradicionalna pijača Kofola, izdelana po originalnem receptu, izvirska voda Rajec, vrsta sirupov Jupi, napitek iz mošta Vinea, otroški napitki Jupík, energetski napitki Semtex in druge tradicionalne češkoslovaške znamke kot so: Chito, Top Topic in Citro Cola. Najnovejši izmed njih pa so sveži sadni in zelenjavni sokovi UGO. Licenčno proizvaja in distribuira napitke RC Cola in Orangina. Februarja 2013 je Kofola postala ekskluzivni distributer znamke Evian in Badoit za Češko in Slovaško, oktobra 2013 pa uradni distributer tradicionalne izvirske zdravilne mineralne vode Vincentka za češko maloprodajo in gostinstvo. Od začetka leta 2015 je Kofola tudi ekskluzivni distributer izdelkov znamke Rauch na Češkem in Slovaškem trgu. Iz portfelja blagovnih znamk Hoop Polska, ki se prodajajo na poljskem trgu, so najpomembnejše sirupi Paola, Hoop kole in limonade, mineralna voda Arctic in otroške pijače Jupík.
Najnovejša pridobitev skupine Kofola je slovensko podjetje Radenska, proizvajalec istoimenske mineralne vode. Lani je Radenska svoj portfelj tradicionalnih mineralnih voda ter pijač Ora in Oaza dopolnila z blagovnimi znamkami priljubljenih hrvaških pijač Nara, Inka in Voćko. Radenska je postala tudi proizvajalec in distributer portfelja pijač PepsiCo za slovenski in hrvaški trg.