VEDNO VEČ DOMAČEGA PARADIŽNIKA IZ „LUŠTA“

Poslej tri tone odličnega paradižnika; Namenu so uradno predali 24.000 m2 velik rastlinjak za gojenje dodatnih 1.000 ton paradižnika LUŠT in trgovino z lokalno pridelano zelenjavo; Vrednost naložbe 2,9 mio. EUR; Zaposlitev dobilo dodatnih 25 ljudi ...
Renkovci – Zadnji dan letošnjega maja bo še posebej ostal v lepem spominu mnogim domačinom iz Renkovcev ter gotovo vsem slovenskim ljubiteljem domačega paradižnika. V omenjeni prekmurski vasi so namreč, v okviru Dneva odprtih vrat integrirane pridelave paradižnika LUŠT, župan Občine Turnišče Slavko Režonja in direktor podjetja Friško d.o.o. Dejan Šumak svečano odprla 24.000 m2 velik rastlinjak za gojenje paradižnika pod že uveljavljeno in strani potrošnikov odlično sprejeto znamko LUŠT. Vrednost naložbe je malo manj kot 3 mio. evrov in vključuje poleg rastlinjaka tudi izgradnjo trgovine z lokalno pridelano zelenjavo Združenja LUŠT.
Podjetje Friško d.o.o. je hčerinsko podjetje družbe Paradajz d.o.o., ki je v letu 2012 na slovenski trg uspešno lansirala paradižnik pod znamko LUŠT. Ker se je pridelek zelo dobro prijel med slovenskimi potrošniki, so se odločili, da povečajo pridelavo za nekaj več kot 50 odstotkov. Gre za nadaljevanja pomembnega razvojnega projekta v Pomurju, ki lahko v prihodnosti predstavlja steber slovenske pridelave zelenjave. Tako bodo v letošnjem letu pridelavo z 2.000 ton povečali na nekaj več kot 3.000 ton letno, kar predstavlja okrog 15 odstotni delež samooskrbe s paradižnikom v Sloveniji, pomeni pa to tudi dodatno zmanjševanje uvoza. Zaposlitev je dobilo še dodatnih 25 ljudi. Tako je v že obstoječem rastlinjaku podjetja Paradajz d.o.o. in novem rastlinjaku podjetja Friško d.o.o. trenutno zaposlenih okrog 75 ljudi, posredno pa bosta oba projekta ustvarjala še dodatnih 20 delovnih mest.
V okviru nove investicije so zgradili tudi trgovino za prodajo lokalno pridelane zelenjave, v pretežni meri pridelane v okviru Združenja LUŠT. Namen združenja je povezati lokalne pridelovalce zelenjave v Pomurju z namenom lažjega nastopa na trgu pod krovno znamko LUŠT, ki je že prepoznavna in ji kupci zaupajo. Vrednost celotne naložbe, ki poleg rastlinjaka in trgovine vključuje še zemljišča, nadzor, zemeljska dela itd., je 3 mio. evrov, ki so jih investitorji zagotovili z dokapitalizacijo in najemom bančnega kredita pri SID banki v višini 2,2 mio. evrov. Velikost novega rastlinjaka je 24.000 m2, od katerih je 22.000 m2 namenjenih gojenju paradižnika, 2.000 m2 pa odpade na manipulativni prostor. Že do sedaj je bil rastlinjak podjetja Paradajz d.o.o. največji v Sloveniji, pridelovalec pa je nosilec znanja s področja gojenja rastlin v zaprtih prostorih, ogrevanih z geotermalno energijo. Tehnologija pridelava paradižnika LUŠT v novem rastlinjaku je enaka kot v obstoječem. Se pravi je paradižnik LUŠT pridelan na človeku in naravi prijazen način. Tudi nov rastlinjak je namreč ogrevan s pomočjo geotermalne vode, rastline gojijo v naravni mešanici šote in kokosovih vlaken, jih zalivajo z zbrano deževnico, škodljivce pa zatirajo s pomočjo njihovih naravnih plenilcev. V podjetju namreč verjamejo, da je tudi to pomemben del njihove uspešne zgodbe in znamke.
Ne gre pa pozabiti tudi, da je lokalno pridelana zelenjava sveža, njena dozorelost je optimalnejša in ima zato večjo hranilno vrednost z večjo vsebnostjo nekaterih vitaminov. Paradižnik, ki ga prodajajo pod blagovno znamko LUŠT, je na prodajne police trgovin trgovske verige TUŠ prvič prispel 25. aprila 2012 in je odtlej pravi prodajni hit. Letos pa ga je poleg TUŠ-a možno kupiti tudi v Mercatorju, Sparu, E.Leclerku, Lidlu in Jagerju. Sicer pa je dan odprtih vrat, po besedah direktorja Dejana Šumaka, bil namenjen domačinom in okoličanom, da vidijo in se seznanijo s pridelavo paradižnika. Ravno odprti dnevi so pripomogli, da je sodelovanje z lokalnim prebivalstvom dobro in je vzpostavljeno medsebojno zaupanje. Poudaril je, da je prerasel v pomemben promocijski dogodek blagovne znamke Lušt...