MOTORISTI – ZMANŠAJMO TVEGANJE!
V Španik centru v Murski Soboti je potekala zaključna prireditev za motoriste v sezoni 2011...
Murska Sobota – Glede na to, da se končuje „motoristična sezona“, saj je zima očitno na pragu, je Zavod „Oranžna nit“, v sodelovanju s PU Murska Sobota pripravil zaključno prireditev za motoriste v letu 2011. Kljub nekoliko hladnejšemu vremenu, se je prireditve udeležilo okrog 50 ljubiteljev jeklenih konjičkov iz moto klubov z območja Pomurja, ki sta jih pozdravila direktorica Zavoda Oranžna niz, Polonca Kočar, in prometni inšpektor, mag. Srečko Šteiner iz PU Murska Sobota. Slednji je hkrati motoristom predstavil novosti prometne zakonodaje s poudarkom na pridržanju udeležencev v cestnem prometu, zasegu motornega vozila in odvzemu vozniškega dovoljenja. Predstavnik Zavoda Dušan Pohovnikar je motoristom predstavil raziskavo o vplivu kaznovalne politike na varnost udeležencev v cestnem prometu obenem pa udeležence opozoril na prihajajočo zimo in uporabo zimske opreme za vozila. Po „teoretičnem“ delu programa, so udeleženci opravili še vožnjo po poligonu – trening varne vožnje in panoramsko vožnjo po Pomurju ter se na koncu dogovorili za sodelovanje v letu 2012.
„V mesecu februarju in marcu letos smo govorili, da je pomladansko obdobje precej nenaklonjeno motoristom iz vrste objektivnih (cestišče, neizpravna vozila, drugi udeleženci v prometu) in subjektivnih razlogov (nepripravljenost, neizkušenost, objestnost). Takrat smo opozarjali, da se s poznavanjem pasti na cesti, napak drugih voznikov in svojih napak, lahko temu v veliki meri izognemo. In preživimo! Zavedamo se, da vozniki avtomobilov v začetku motociklistične sezone še niso vajeni motorjev. Preko zime se večinoma odvadijo gledanja v vzvratno ogledalo in vključevati smernike pri spreminjanju smeri. Še posebno nevarna je "lenoba" avtomobilistov pri zavijanju na prednostno cesto, ko se velikokrat ne zavedajo, da so pospeški motocikla bistveno večji kot avtomobilski in da je zato potrebno večkrat pogledati ali je pot prosta.
In če se izognemo vsem tem pastem, se počasi približujemo jeseni, ko iščemo zadnje lepe dni, da zadovoljimo naše želje po vožnji z motorjem. Z jesenjo se začnejo tudi kmečka opravila, kar pomeni, da se na cestiščih pojavlja blato in za nepreglednimi ovinki bistveno počasnejša vozila (npr. traktorji). Prav tako s traktorji velikokrat upravljajo vinjeni ali mladoletni vozniki, ki seveda pomenijo veliko tveganje za hitre in slabše vidne motoriste“, je med drugim povedala Polonca Kočar, ki je motoristom svetovala, kako se izogniti številnim pastem.
Dejala je, da če bomo čakali na dvig slovenske (vozniške) kulture, bodo motoristi medtem verjetno že izumrli - zato mora vsak na svojo glavo paziti sam. Ključna za zmanjševanje objektivnih nevarnosti sta predvidevanje in vožnja z rezervo pri hitrosti in v nagibu, da se lahko motorist reši iz še tako nepredvidene situacije. „Večina ima motocikel zato, da se premika hitreje kot z avtomobilom, vendar lahko to počne pametno in preudarno. Motoristi se morate zavedati, da vas pri previsoki hitrosti tudi najbolj dobronameren in previden voznik ne bo mogel pravočasno opaziti in da je vsak, ki objestno divja skozi naselja sam kriv, če bo ostal brez glave ali če bo pokosil kup otrok. Prav tako tudi za motoriste velja, da je sredinska črta tam z razlogom in da si bo sam kriv, če mu nasproti vozeč tovornjak odbije glavo, kadar vozi po sredini in se nagibamo preko nje“, je dodala Kočarjeva.
Ko pa gre za prometno varnost na pomurskih cestah lahko rečemo, da je ugodna, kljub temu, da sta v letošnjem letu na cestah dva udeleženca v prometni nesreči izgubila življenje. Eden od teh je bil voznik motornega kolesa. „Če želimo govoriti o prometni varnosti, je potrebno pogledat statistične podatke za nekaj let nazaj. Od leta 2006 do oktobra 2011 se je na pomurskih cestah zgodilo 80 prometnih nesreč s smrtnim izidom v katerih je umrlo 85 oseb! V tem obdobju je v prometnih nesrečah umrlo 14 voznikov motornih koles ali 16 % vseh umrlih na pomurskih cestah. Govorimo o številkah, ampak te številke so ljudje in tega se mi v zavodu zelo dobro zavedamo. In ko govorimo o varnosti voznikov motornih koles, ne moremo mimo podatka, da še vedno več kot polovico nesreč povzročijo vozniki motornih koles. Statistični podatki kažejo, da je ta delež 67%. V prometu so izkušnje tisti mejnik, ki loči med življenjem in smrtjo. Zaradi lažje cenovne dostopnosti motornih koles je v zadnjih letih število motoristov na naših cestah skokovito naraslo. Če smo v letu 2006 v Pomurju beležili 1.063 registriranih motornih koles, jih na koncu leta 2010 beležimo že 2.719 . Torej je v tem obdobju bilo registriranih za 155% več motornih koles, prav tako pa se moramo zavedati dejstva, da je približno 25% voznikov – motoristov, popolnih začetnikov“, je dejala direktorica Zavoda „Oranžna nit“ Polonca Kočar, ki je tudi svetovala kaj storiti za boljšo varnost motoristov.
Ukrepi, s katerimi si EU prizadeva za varnost v prometu so predvsem: prometna vzgoja in standardizirana vozniška dovoljenja za motor in najnižjo dovoljeno starostjo, in z raziskovalnimi projekti v zvezi z varovalnimi ograjami, senzorji, ki opozarjajo udeležence v prometu na navzočnost drugih udeležencev, ter sistemi za pomoč voznikom in drugim z inteligentnimi napravami za motoriste. „Mi v Zavodu z našimi programi sledimo viziji NIČ – nič mrtvih na pomurskih cestah. Za dosego zastavljenih ciljev pa potrebujemo tudi vašo pomoč! Skozi leta ste pokazali, kje želite sodelovati in skozi leta ste z svojim obnašanjem v cestnem prometu prispevali k večji varnosti na pomurskih cestah. Sedaj bi bilo zelo neodgovorno od vseh, da se ustavimo na tej točki. Moramo nadaljevati in naša znanja, izkušnje ter voljo nadgrajevati. Veliko poudarka želimo dati izobraževanju in predstavljanju motoristov v javnosti. Želimo si, da bi vsi razvili takšno kulturo obnašanja, ki nam bo omogočila varno in zdravo življenje“, je še dejala Polonca Kočar.