Ukrepe za omejevanje koronavirusa izvajajo tudi v
radgonskem ZD.
Podobno kot marsikje po državi, so tudi v ZD
Gornja Radgona, v času epidemije s koronavirusom COVID 19, zaradi reorganizacije
dela, pripravili za vse uporabnike nekaj strnjenih navodil za posamezne oddelke
oz. njihove dejavnosti. Med vsem pa je gotovo najpomembnejše enotno vodilo, da
vsi ostanemo doma in in seveda, da si vse
podrobnosti pogledamo na spletni strani ZD, kjer so v primeru morebitne stiske
tudi psihološki nasveti. Tam boste našli tudi vse pomembne kontakte in dnevno
osvežene spremembe. Seveda je izjemno pomembno, da pred obiskom zdravstvenega
doma pokličete po telefonu, kar je tudi najbolj varno za vse. Na drugi strani
telefona bo oseba, ki vas bo vedela usmeriti v pravo ambulanto ali kam pač
morate. Če pa že kdo ne zaupa telefonu in pride v ZD, ga pred vhodom v ZD na
želeno mesto usmeri triažna medicinska sestra!
Kot
poudarja vodja Centra za krepitev zdravja Slavica Mencingar, dipl.m.s., ki
sedaj deluje v triaži, je najbolje če za vsa nujna stanja in morebitne
poškodbe, tudi če imate v svojem telefonu shranjeno številko izbranega
zdravnika, pokličete številko 112, saj operater
Uprave RS za zaščito in reševanje lahko takoj organizira začetek reševanja in
pomoči. Pri informacijah o stanju oz. nujnem dogodku, ne pozabite dodati
informacije o morebitnem stiku oz. sumu na okužbo s koronavirusom. Ta podatek
je zelo pomemben, saj je od tega odvisno katera ekipa NMP in s katerim
reševalnim vozilom bodo šli na pomoč. „V času epidemije smo še posebej pozorni
na možnost dodatne infekcije pri nenadno zbolelih ali poškodovanih, zato smo
ločili ekipe in reševalna vozila. Vse v dobro vseh nas in vseh vas. Za vse
tiste uporabnike, ki morajo priti v ZD osebno na pregled ali posvet se ob
glavnem vhodu v stavbo ZD izvaja triaža,
katero izvaja diplomirana medicinska, ki vas glede na vaše potrebe usmeri v
naslednje ambulante ali oddelke“, pravi Mencigarjeva.
Glede
na potrebe pacientov v posameznih ambulantah pa so prilagodili tudi svoje delo,
in sicer; Ambulante družinske medicine – administrativne zadeve, kot so:
naročanje receptov, tehničnih pripomočkov, napotnic in bolniških listov, se
vršijo preko telefona in to ne glede kateremu zdravniku hodite. Na spletni
strani ZD je navedena ambulanta oz. telefonska številka, ki je sicer zelo
zasedena, zato prosijo za potrpežljivost vseh, ki kličejo. V dogovoru z
medicinsko sestro gredo pacienti lahko po recepte še isti dan, najpozneje v popoldanskem
času. Za medicinsko tehnične pripomočke pa naslednji dan, ob pogoju, da je
seveda datum predpisa že sproščen. Administrativne zadeve se urejajo tudi v
obeh zunanjih ambulantah oz. zdravstvenih postajah Apače in Sveti Jurij ob
Ščavnici, in sicer ob ponedeljkih, sredah in petkih dopoldan. Ambulanta za
obravnavo kroničnih bolnikov, ki se jim je stanje poslabšalo, za posvet z
zdravnikom, kontrolne preveze in druga terapija je locirana spet posebej. Vsi
uporabniki naj prej pokličejo in se dogovorijo za termin. Ambualnta za nujne
primere, kamor spadajo vsi nenadno zboleli ali poškodovani in ne kažejo znakov
okužbe z koronavirusom oz. niso bili v stiku z osebami, pa je dostopna 24 ur na
dan, kot prej poznana dežurna ambulanta. Ambulanta – kontejner za obolele s
sumom na koronavirus, kamor se usmerijo vsi, ki so se po telefonu dogovorili z
ekipo, ki je takrat v ambulanti. Kontejner se nahaja na parkirišču pri Lekarni
Špringer. Tja praviloma napotijo vse, ki kažejo znake respiratornih obolenj in
to ne glede na to, če imajo zvišano telesno temperaturo ali ne (bolečine v
grlu, kašelj, bolečine v prsnem košu in druge znake prehlada), ter vse nujno
zbolele ali poškodovane z pridruženimi znaki s sumom na koronavirus.
Otroško
šolski dispanzer je svoje delo organiziral tako, da ne pridejo v stik zdravi in
bolni. Posvetovalnico za zdrave dojenčke se izvaja v ambulanti dr. Martine
Mlaker, in sicer pri vhodu na klančini za reševalno postajo, kjer se pozvoni in
pride medicinska sestra odklenit. Z otrokom naj pride samo en starš, ki naj bo
brez prisotnih bolezenskih znakov okužb dihal. Vse ostale otroke in
mladostnike, pa po predhodnem telefonskem dogovoru pregledata dr. Kosičeva ali
dr. Klemenčičeva, spet glede na prisotnost znakov okužbe ali brez.
Patronažne
medicinske sestre izvajajo vse nujne obiske tako zdravih, kot bolnih
posameznikov, ki sami ne morejo priti v ZD. Preventivo izvajajo samo pri
novorojenčkih in njihovih materah, ki so prišli iz porodnišnice. Kurativne
obiske pa izvajajo po nalogu zdravnikov in vseh tistih, ki so odpuščeni iz
bolnišnic z navodili za patronažno službo in bi se jim lahko zdravstveno stanje
poslabšalo, če bi ostali brez njihovih storitev. Posebej so patronažne
medicinske sestre v teh dneh pozorne na svojem terenu tudi na starejše, onemogle
in osamljene, ki nimajo nikogar za kakršnokoli pomoč in se po potrebi
povezujejo z ustreznimi institucijami. Ginekološki dispanzer izvaja preglede
nosečnic in ostalih nujnih pacientk, po predhodnem dogovoru. Medicina dela,
prometa in športa v tem času nudi posvet po telefonu delodajalcem glede zaščite
zaposlenih in ostale nujne zadeve. Laboratorij izvaja nujne laboratorijske
odvzeme po naročilu zdravnikov. Zobna ambulanta v ZD Gornja Radgona ne izvaja
svojih storitev, ampak se vse nujne zobozdravstvene storitve odvijajo v ZD
Murska Sobota. Je pa v ZD Gornja Radgona med 7.15 in 19.00 uro prisoten
zobozdravnik za vse informacije in morebitne napotitve v obravnavo v Mursko
Soboto.
Reševalna
postaja izvaja nujno medicinsko pomoč in ostale prevoze s strokovnim
spremstvom, prevoz dializnih bolnikov, ter onkološke bolnike na obsevanje in
kemoterapijo.
„Vsi
zaposleni bi radi zahvalili vsem uporabnikom, ki v teh dneh rabijo naše
storitve, da tako dosledno upoštevajo vsa navodila in s tem bistveno prispevajo
k zajezitvi prenosa okužbe. Zaposleni ZD Gornja Radgona, obljubljamo, da noben
naš uporabnik ne bo ostal brez informacij in pomoči. Seveda pa velja: »Ostanite
doma – Mi smo tu za vas«! In upoštevajte vsa navodila, da s skupnimi močmi
pomagamo ohraniti naše in vaše zdravje“ dodaja Slavica Mencingar.