V LETU 2009 ŠEST, OD LETA 1999 PA KAR 215 MRTVIH V PROMETU
V primerjavi z mnogimi drugimi dejavniki, predvsem propadu številnih velikih podjetij (Pomurka, Mura...) in nadaljnjem nazadovanju pri splošni razvitosti, se v Pomurju lahko pohvalijo vsaj z enim pozitivnim premikom. Poleg tega, da v ...
Prekmurci in Prleki so lahko zadovoljni s prometno varnostjo v letu 2009; Očitno se pozna odprtje pomurskega kraka avtoceste...
Murska Sobota – V primerjavi z mnogimi drugimi dejavniki, predvsem propadu številnih velikih podjetij (Pomurka, Mura...) in nadaljnjem nazadovanju pri splošni razvitosti, se v Pomurju lahko pohvalijo vsaj z enim pozitivnim premikom. Poleg tega, da v letu 2009 na skrajnjem severovzhodu države ni bilo niti enega dokončanega umora, pa so lahko Prekmurci in Prleki zadovoljni, da v prometu živijo dokaj varno. Res je sicer tudi na pomurskih prometnicah bilo veliko prometnih nesreč, toda največ z materialno škodo, potem z lažjimi in hujšimi poškodbami, ko pa gre za najhujše nesreče s smrtnim izidom, je teh bilo najmanj od nastanke države Slovenije, najbrž pa tudi mnogo dlje v zgodovino. Tako je v prometnih nesrečah umrlo šest udeležencev v prometu, kar je bistveno manj kot leto poprej in tudi kot kaže statistika za zadnja leta. Največ mrtvih (29) so zabeležili leta 1999, sledi pa leto 2007, ko je umrlo 28 ljudi itd.
Res je sicer, da je preveč že vsaka posamezna žrtev, toda ob dejstvu, da jih je v zadnjih enajstih letih umrlo skupaj 215 ali kar je povprečno skoraj 20, potem je šest iz leta 2009 le ugodna statistika, ki bi jo kazalo obdržati če ne še izboljšati. In kaj je vzrok naglemu izboljšanju stanja v prometni varnosti na skrajnjem severovzhodu države? Najbrž je temu prispevalo več dejavnikov; Najprej, konec leta 2008 je bila odprta pomurska avtocesta, s čem so se številni večji pomurski kraji izognili tisočem tovornjakov. Vsekakor so tukaj tudi številne preventivne akcije policistov predvsem pri ozaveščanju motoristov in sploh mlajših voznikov. Vsekakor pa drži tudi tretji dejavnik, ki ga omenjajo številni vozniki, ki so že „prespali v najdražjem hotelu“, torej so bili pridržani do streznitve, in sicer, da na cestah sodijo pomurski policisti med najbolj represivne in stroge.
Povprečna starost v letu 2009 letos umrlih oseb na pomurskih cestah znaša le 33 let. Najprej je 21. aprila v regionalki Gornja Radgona – Maribor, v Podgradu, umrl 23 – letni voznik tovornjaka Branko Muster, nato je 2. maja na lokalni cesti izven naselja Ivanjševci na Goričkem, umrl 30 – letni motorist Damir Gorza. Le dober teden pozneje, 12. maja pa sta umrli dve osebi; najprej v Predanovcih, zjutraj, 23 – letna voznica Katja Šinko, nato pa v večernem času, nekaj kilometrov stran, v Kraščih še 49 – letni mopedist in oče štirih otrok, Anton Gjergjek. Sledilo je ugodno obdobje brez najhujših nesreč vse do 15. septembra, ko je v Lokavcih umrl 18 – letni voznik kolesa z motorjem Jernej Gungl. In natanko teden dni pozneje, 22. septembra, ko je nekaj ur po nesreči, zaradi posledic prometne nesreče izven naselja Mačkovci, v bolnišnici umrl 74 – letni Franc Časar.
Kakorkoli že, statistika je pozitivna in ugodna, čeprav to za svojce šestih umrlih v letu 2009 ne pomeni veliko.