V LETU 2011 TRIJE, OD LETA 1999 PA KAR 227 MRTVIH V PROMETU

Prekmurci in Prleki so lahko zadovoljni s prometno varnostjo v letu 2011; So „norce“ in pijance že odstranili iz prometa?...
Murska Sobota – V primerjavi z mnogimi drugimi dejavniki, predvsem nadaljnjem nazadovanju pri splošni razvitosti, se v Pomurju lahko pohvalijo vsaj z enim pozitivnim premikom. Poleg tega, da v letu 201 na skrajnjem severovzhodu države ni bilo preveč hujših kaznivih dejanj, zlasti s področja krvnih deliktov, pa so lahko Prekmurci in Prleki zadovoljni, da v prometu živijo kar varno. Res je sicer tudi na pomurskih prometnicah bilo veliko prometnih nesreč, toda največ z materialno škodo, potem z lažjimi in hujšimi poškodbami, ko pa gre za najhujše nesreče s smrtnim izidom, je teh bilo najmanj od nastanke države Slovenije, najbrž pa tudi mnogo dlje v zgodovino. Tako so v prometnih nesrečah umrli „le“ trije udeleženci v prometu, kar je manj kot minule dve leti (2010 – 9, 2009 – 6) in bistveno manj kot kaže statistika za zadnja leta. Največ mrtvih (29) so zabeležili leta 1999, sledi pa leto 2007, ko je umrlo 28 ljudi itd.
Res je sicer, da je preveč že vsaka posamezna žrtev, toda ob dejstvu, da jih je v zadnjih dvanajstih letih umrlo skupaj 227 ali kar je povprečno skoraj 20, potem so jo trije iz leta 2011 le ugodna statistika, ki bi jo kazalo obdržati če ne še izboljšati. In kaj je vzrok naglemu izboljšanju stanja v prometni varnosti na skrajnjem severovzhodu države? Najbrž je temu prispevalo več dejavnikov; Najprej, konec leta 2008 je bila odprta pomurska avtocesta, s čem so se številni večji pomurski kraji izognili tisočem tovornjakov. Vsekakor so tukaj tudi številne preventivne akcije policistov predvsem pri ozaveščanju motoristov in sploh mlajših voznikov. Vsekakor pa drži tudi tretji dejavnik, ki ga omenjajo številni vozniki, ki so že „prespali v najdražjem hotelu“, torej so bili pridržani do streznitve, in sicer, da na cestah sodijo pomurski policisti med najbolj represivne in stroge. Ob tem je odvzetih veliko vozniških dovoljenj ter tudi avtomobilov, in če je že bil cilj zakonodajalcev, ki so pripravljali zadnjo najstrožjo prometno zakonodajo, da „se s prometnic odstranijo norci in pijanci“, potem je to v Pomurju očitno doseženo.
Povprečna starost v letu 2011 umrlih oseb na pomurskih cestah znaša le 36 let. Umrla sta dva motorista in ena voznica osebnega avtomobila. Najprej je 15. avgusta na regionalni cesti Cankova – Rogašovci, pri Kraščih umrl motorist, 38 – letni Jože Car, ki je s ceste zapeljal v koruzo. Nato je 19. septembra na cesti Bakovci – Murska Sobota, med trčenjem v betonski steber umrla, 40 – letna voznica osebnega avtomobila Iris Štefanec. Slab mesec pozneje, 15. oktobra pa je po trčenju v drevo, na cesti Murska Sobota – Hodoš, pri Noršincih, umrl 30 – letni Ervin Črešnjevnjak. Kakorkoli že, statistika je pozitivna in ugodna, čeprav to za svojce treh umrlih v letu 2011 ne pomeni veliko.