GRABONOŠ: Z GLAVO NA MOTOR!

Udeleženci v prometu se v pomladnih dnevih srečujejo v večini primerov, z povsem neprimerno hitro vožnjo motoristov. Še posebej je njihova prekoračitev hitrosti očitna na cestah skozi ...
Pomurski policisti skušajo pomagati motoristom Gornja Radgona - Udeleženci v prometu se v pomladnih dnevih srečujejo v večini primerov, z povsem neprimerno hitro vožnjo motoristov. Še posebej je njihova prekoračitev hitrosti očitna na cestah skozi naselja, kjer je njihova hitrost po večini enkrat višja od predpisane. Prihaja do nesreč s smrtnim izidom motoristov, ki jih mediji vedno opišejo z besedami, da je osebni avto izsilil prednost motoristu. „Redko kdo pa pove, da je motorist vozil s hitrostjo, ki je bila enkrat ali večkrat večja od predpisane. Resnica je po navadi takšna, da motorista, takrat, ko voznik osebnega avtomobila spelje iz neprednostne ceste, še ni na vidiku. Voznik motorja, pa ko zagleda avtomobil, ki prihaja iz neprednostne ceste, zaradi prevelike hitrosti ne more pravočasno zavreti... In sploh so motoristi najbolj rizični udeleženci v cestnem prometu, čeprav so tudi med njimi mnogi, ki se držijo predpisov, in ki jim je stalo do lastnega življenja ter življenja drugih. Prav zaradi slednjih, ali kot smo slišali, kulturnih motoristov, ki se držijo predpisov, potekajo različne preventivne aktivnosti policistov in motorističnih klubov“, pravi policist PP Gornja Radgona, in vodja varnostnega sosveta v občini Sveti Jurij ob Ščavnici, Simon Šipek, ki pogosto pripravlja različne preventivne akcije, torej tudi za motoriste.
Eno takšnih so ob pomoči občinskih svetov za preventivo v cestnem prometu, v občinah: Sveti Jurij ob Ščavnici, Gornja Radgona, Apače in Radenci pripravili policisti PP Gornja Radgona, ki pokrivajo območje omenjenih štirih občin oz. UE Gornja Radgona, kjer je registriranih nad 300 motoristov. Prav tako je pri organizaciji varne vožnje sodelovalo vseh sedem registriranih motorističnih klubov v UE Gornja Radgona in sicer MK Jurjovški zmaji, MK Gornja Radgona, MK Atila, MK Lisjaki, MK Kamagot, MK Črna vdova in Biker Point. Varno vožnjo za vse udeležence so izpeljali v Grabonošu. Najprej je potekal teoretični del, katerega je izvedel inšpektor SUP PU Murska Sobota Boris Žibrat, ki je predstavil problematiko motoristov kot udeležencev v cestnem prometu. Pred tem pa še je vsem udeležencem pomočnik komandirja Gornja Radgona, Bojan Sabotin predstavil novo zakonodajo v zvezi cestnega prometa, ki prične veljati s 1.7.2011.
Po končanem teoretičnem delu se je na bližnjem parkirišču, kjer je bil poligon izvedel še praktičen del varne vožnje, katerega so vsi udeleženci tudi prevozili. Nazadnje pa so se še vsi udeleženci v spremstvu inšpektorja Žibrata zapeljali na krožno vožnjo, ter varno vožnjo zaključili zadovoljni in v upanju da podobne zadeve ponovimo še kdaj. Ob tem sta pomočnik komandirja PP Gornja Radgona za promet ter mejne zadeve, Bojan Sabotin, in policist ter vodja varnostnega sosveta v občini Sveti Jurij ob Ščavnici, Simon Šipek, predstavila tudi zloženko izdano z strani PP Gornja Radgona , ki smo jo poimenovali „Z glavo na motor“ in podnaslovom: Zavarovan je motor – življenje ne! Kulturni motoristi bodo zloženko prebrali in jo upoštevali, drugi pa...
Na koncu so skupno prišli tudi do zaključka, da so zaman vse preventivne aktivnosti, predvsem teoretične, če se to v praksi ne upošteva. „Tisti, kulturni vozniki se bodo držali navodil in predpisov, ostali pa..., saj jih nič ne prepriča“, je dejal Bojan Sabotin, ki je dodal, da v Sloveniji beležijo upad smrtnih žrtev med motoristi. Sorazmerno temu je tudi število telesnih poškodb, ki se letno giblje od 600 do 1000, kjer je približno 40 % hudih, 60 % pa lahkih. Mimogrede, v Pomurju letos še ni bilo nobene prometne nesreče s smrtnim izidom, enako torej tudi motoristi niso posebej ogroženi. Gotovo so temu nekoliko prispevale tudi preventivne akcije kot je tokratna iz Grabonoša!