Ptuj želijo postaviti na mednaroden zemljevid sveta!
Na 2. Salonu sauvignonov na Ptuju, kjer se je predstavilo 52 vinarjev iz šestih držav, je okoli 800 obiskovalcev lahko poskusilo skoraj 100 različnih sauvignonov.
Drugi Salon Sauvignon Ptuj 2016, poimenovan Umetnost dobrega življenja, je konec minulega tedna v čarobno okolje Dominikanskega samostana na Ptuju privabil več kot 800 obiskovalcev, ki so uživali v pokušini blizu 100 sauvignonov iz šestih držav. Za odlično kulinariko je v romantičnem Sončnem parku skrbelo kar devet gostincev. Festival vina, kulinarike in lepih umetnosti združuje vinarje, gostince, ljubitelje vina in gurmane in jih povezuje z vrhunsko umetnostjo. S petkovim umetniškim večerom, predvečerom v osrednji sobotni dogodek, odpira okna v izjemno ptujsko festivalsko poletje. Želja organizatorjev je ponuditi ljubiteljem vina in umetnosti prireditev na visoki ravni kvalitete in z njo graditi prepoznavnost najstarejšega slovenskega mesta na turističnem zemljevidu sveta.
„Za Ptuj je prireditev pomembna iz več vidikov,« poudarja dr. Aleksandra Pivec, direktorica ZRS Bistra Ptuj, ki je organizator dogodka, ki dodaja: „V prvi vrsti želimo s prireditvijo promovirati bogato vinarsko bogastvo in dediščino, ki jo območje z zaledjem - Jeruzalemom, Halozami in Slovenskimi goricami - premore. Do lani je veljalo prepričanje, da Ptuju manjka prireditev na visokem in kakovostnem nivoju na področju vina in kulinarike. Upam in verjamem, da smo s tem festivalom uspeli to vrzel zapolniti.“ Slavko Podbrežnik Dobnik, idejni vodja in vodja festivala, pravi, da je idejo oblikoval skupaj z enologom Bojanom Kobalom in njegovim poslovnim partnerjem Andrejem Sajkom. „V pestrosti celinskih vinskih sort, ki jih premore Vinorodna dežela Podravje, Ptuju najbolj pristoji sauvignon. Ne le zato, ker daje prav na Ptujskem izjemne rezultate. Sauvignon je v svojem izrazu hkrati mladosten in zrel, odkrit in skrivnosten. Tako kot mesto, ki gradi svojo vitalnost v ustvarjalnosti in podajanju visoke kulture na podlagi zgodb tisočletne zgodovine.“
Ptujski in štajerski sauvignoni so po kakovosti v svetovnem vrhu. S to samozavestjo na salon vabijo najboljše pridelovalce sauvignonov iz vseh koncev sveta - štajerski in slovenski se zlahka kosajo z njimi. Tako gradimo vinski festival, ki ima smelost postati eden najbolj prepoznavnih v tem delu sveta. Zakaj tudi festival umetnosti? Ker je vino tod spremljevalec slehernega umetniškega dogodka - in ker tod o največjih predstavnikih te žlahtne pijače govorijo izbrano, kot se govori izbrano o visoki umetnosti. Salonu je zato pripadla čast, da kot prvi v tem delu leta odpira vrata - ali bolje okna (opirajoč se na celostno podobo, ki sloni na detajlu oken Dominikanskega samostana) izjemnega ptujskega festivalskega poletja. V prvo v zgodovinski Ornikovi kleti, v drugo na predvečer salona v baziliki Marije Zavetnice na Ptujski Gori. Vino namreč ni vsakdanja pijača. Zelo pomembno je, kje, kako in s kom ga užijemo. Imenitno je, da ga lahko v tem slikovitem delu sveta, v tem čudovitem mestu, v miljeju vrhunskih kulturno umetnostnih spomenikov, ob izraznosti in lepoti žive umetnosti. V njih vsebina kozarca zazveni še posebej polno.
Drugi Salon Sauvignon na Ptuju so z odprtimi rokami sprejeli tudi vinarji. Jernej Šimek (Klet Brda), je dejal, da se Klet Brda kot največja vinska klet v Sloveniji redno udeležuje vinskih dogodkov: »Ciljnih, ozko usmerjenih dogodkov, kot je ptujski, na katerih se predstavlja ena izmed vinskih sort, je v Sloveniji premalo. Zato ptujski salon sauvignonov prinaša dodano vrednost in je tudi z vidika promocije več kot dobrodošel. Za naš sauvignon smo pred štirinajstimi dnevi dobili v Veroni visoko priznanje, vino je bilo na sto točkovni lestvici ocenjeno s kar 90. točkami. Zelo smo zadovoljni, da smo ga lahko ljubiteljem vina predstavili v tako lepem okolju«. Z dodano vrednostjo, ki jo je s salonom sauvignona pridobil Ptuj, je zadovoljen tudi ptujski župan Miran Senčar: »Mesto si tak kulinarično-vinski dogodek zasluži. Ptuj, ki je v osredju vinorodnega območja med Halozami in Slovenskimi goricami, ki se ponaša z Zlato trto iz leta 1917, najstarejšim letnikom vina v Sloveniji in širše, ima privlačne in kakovostne vinske dogodke. A ne takšne z mednarodnim dometom, kakršen je sedaj ptujski salon sauvignonov. Vesel sem, da so ga organizatorji izpeljali že drugič, in prepričan sem, da bo postal vsakoletni, tradicionalni dogodek.«
Obiskovalcem je bilo skoz ves dan na voljo lagodje Sončnega parka, ki ga ograjuje romantična podoba Dominikanskega samostana, grajskega griča, upravne stavbe Pokrajinskega muzeja Ptuj - Ormož in pod katerim se leno sprehaja Drava. Skozi ves popoldan so njegovo glasbeno kuliso gradili nastopi nadarjenih mladih ptujskih glasbenikov iz Glasbene šole Karol Pahor Ptuj in Zasebne glasbene šole v samostanu sv. Petra in Pavla na Ptuju. V parku je Salon Sauvignon Ptuj 2016 - Umetnost dobrega življenja s svojimi kulinaričnimi umetninami podprla vrsta gostincev. Gostilna Grabar, Gostilna Pri Ovinku, Kavarna in slaščičarna Nabucco, Zavod Chefla, Restavracija Pan, Srednja šola za gostinstvo in turizem Maribor, Sava Hotels&Resorts - Terme Ptuj, Picerija Špajza, PP Gostinstvo d.o.o. so obiskovalce razvajali z značilnimi štajerskimi jedmi, ki so jim domiselno dodali sodobno, svetovljansko noto. Skupaj z mladimi glasbeniki so na čudovit sončen majski dan gradili odlično vzdušje, v katerem so uživali številni meščani, družine in turisti.
Pred osrednjim dogajanjem je potekala tudi študijska tura za predstavnike medijev. Lani v Haloze, letos pa so novinarje organizatorji popeljali v Jeruzalem in na ogled slikovitih Ljutomersko-Ormoških goric. Obiskali so najbolj slikovite točke vinorodnih gričev in se ob izbrani kulinariki seznanili z izbranimi vini. Namen organizatorjev je namreč, da Ptuj postavi v okolje celotne Štajerske kot eno najpomembnejših vstopnih točk turistične in vinske destinacije tega dela Slovenije. Študijska tura je postregla z ogromno informacijami na temo turizma v jeruzalemsko-ormoškem okolišu (obiskali smo največjega slovenskega vinskega velikana - klet Jeruzalem Ormož, oljarno v Središču ob Dravi, romarsko Cerkev Žalostne matere božje v Jeruzalemu, za katero se po besedah Andreja Vršiča iz krajevne turistične organizacije Ljutomer, Prlekija, mnogi tujci, predvsem pa zvesti verniki, čudijo: "Ja, kako imate lahko v Sloveniji Jeruzalem! Ukradli ste pomembno ime!" Kar se tiče kulinarike na tem območju, ne velja izpustiti pristne prleške zidanice Malek, sicer v lasti Vinske kleti Jeruzalem Ormož. Kot smo se prepričali na lastne oči, so tovrstni kraji, predvsem ob lepih, sončnih koncih tedna zaznamovani s kolesarji, saj so ceste med griči s pogledom na vinograde kot nalašč zanje. Prostor za še širši domet turizma pa je seveda še na voljo, predvsem zaradi dostopnih cen tako prenočišč kot vina in hrane.
Letošnji, 2. Salon Sauvignon v Dominikanskem samostanu na Ptuju je ponudila kar nekaj novosti. Prva je skupna promocija s Salonom 3R (laški, renski rizling in rebula, ki je potekal v Grand hotelu Union v Ljubljani). Druga je kulinarična nadgradnja in večja mednarodnost izbire sovinjonov. Že res, da so se nekateri festivali in tematski dnevi oziroma prireditve na Ptuju v zadnjih letih precej uveljavili, a kljub temu je prostora za nove pristope in nove vsebine še veliko. Ob najbolj znanem kurentovanju ob koncu zime v poletnih mesecih po številu obiskovalcev vodi festival Dnevi poezije in vina, ki bo letos od 24. do 27. avgusta, praznoval bo okroglo 20. obletnico. Ptujska noč je kulturno-zabavni dogodek za vse generacije vsako leto prvi konec tedna v avgustu, Dobrote slovenskih kmetij pa na brbončice čakajo že kmalu, od 19. do 22. maja. Glede na število prebivalcev (Ptuj z okolico jih šteje okrog 25.000) se v Ptuju ne dogaja nič manj kot v njemu primerljivih krajih.
Glede na to, da je v pomladnih mesecih naval vinsko-kulinaričnih prireditev v Sloveniji v zadnjih letih precejšen in da so ob istem terminu na voljo v več različnih krajih, je po besedah Aleksandre Pivec obisk pozitivno presenetil organizatorje: "Naša izkušnja je, da smo zaradi boljše promocije in hitro definiranega termina v predprodaji prodali večje število vstopnic kot lani. Šli smo na sistem prodaje preko Eventima, saj smo želeli doseči prodajo na območju celotne Slovenije in privabiti tudi goste iz Hrvaške in Avstrije. Če govorimo v številkah: v predprodaji smo prodali čez 100 vstopnic, katerih cena je bila 13 evrov. Na samem dogodku pa je bilo med 500 in 600 obiskovalcev. Udeležba je vedno bolj mednarodna, tudi kar se tiče novinarjev. Sovinjoni pa so prihajali iz Avstrije, Hrvaške, Francije, Južne Afrike, Nove Zelandije, Grčije, Bolgarije, Madžarske, Turčije, Srbije in Čila."