Radenska dviguje prihodke Kofole

Prihodki Kofole rastejo in skupina je pripravljena na glavno sezono.
V prvem tromesečju 2016 se je, v primerjavi z enakim lanskim obdobjem, za kar 17 % povišal prihodek Skupine Kofola, ki sedaj znaša 54,2 milijonov evrov Glavna razloga za večje prihodke sta novinki v portfelju skupine, blagovni znamki Radenska in Rauch. Vodstvo skupine je zelo zadovoljno tudi z blagovno znamko energijskih pijač Semtex, ki so jo nedavno tega preoblikovali, kar se je izkazalo kot dobra poteza, saj se je prodaja povečala za več deset odstotkov. Rahlo se je povišal tudi EBITDA. „Zadovoljen sem. Prvo tromesečje za nas ni najpomembnejše. Za proizvajalce brezalkoholnih pijač je najpomembnejša poletna sezona in mi smo nanjo pripravljeni“, je rezultate prvega četrtletja komentiral Jannis Samaras, glavni direktor skupine.

Nekoliko nižji operativni dobiček je posledica padca prodaje na Poljskem, kjer se skupina usmerja v krepitev lastnih blagovnih znamk. Dolgoročno gledano je to dobra novica, pojasnjuje Jannis Samaras: „To je tisto, kar res obvladamo, in verjamem, da bo to v prihodnje vedno pomembneje za zadovoljstvo naših strank in potrošnikov“. Zagotovo pa bodo zadovoljni tudi vlagatelji, saj bo Kofola izplačala višje dividende, kot je bilo sprva napovedano v investicijskem prospektu, n sicer bo Skupina delničarjem tako izplačala 5,5 milijonov evrov.

Skupaj z novimi trgi, kot je slovenski, je Kofola dosegla rast tudi zaradi večjega povpraševanja domačih kupcev. Tako ženske kot moški so na Češkem za Kofoline izdelke letos v povprečju porabili kar 27% več. Tudi tako imenovana direktna distribucija, ki jo je skupina vzpostavila lani, postaja vse vidnejši dejavnik. Kljub cenovnim pritiskom konkurence in trgovskih verig skupina na Češkem dobro posluje, k čemur prispevajo novi proizvodi, kot so voda Rajec za dojenčke, šipkova energijska pijača Semtex in pijača Kofola z okusom lubenice v pollitrskem pakiranju. Različne kampanje, ki spodbujajo zdrav način življenja, pa ugodno vplivajo na poslovanje 63 UGO barov s svežimi sokovi, katerih prodaja se je povečala za več kot polovico.

Skupina Kofola je sicer eden izmed vodilnih proizvajalcev brezalkoholnih pijač s sedmimi proizvodnimi obrati na štirih evropskih trgih. Skupina Kofola zaposluje 2000 ljudi (brez proizvodnega obrata v Rusiji). V portfelj izdelkov družbe Kofola CS sodi tradicionalna pijača Kofola, izdelana po originalnem receptu, izvirska voda Rajec, vrsta sirupov Jupi, napitek iz mošta Vinea, otroški napitki Jupík, energetski napitki Semtex in druge tradicionalne češke znamke kot so: Chito, Top Topic, Citro Cola. Najnovejši izmed njih pa so sveži sadni in zelenjavni sokovi UGO. Licenčno proizvaja in distribuira napitke RC Cola in Orangina. Februarja 2013 je Kofola postala ekskluzivni distributer znamke Evian in Badoit za Češko in Slovaško, oktobra 2013 pa uradni distributer tradicionalne izvirske zdravilne mineralne vode Vincentka za češko maloprodajo in gostinstvo. Od začetka leta 2015 je Kofola tudi ekskluzivni distributer izdelkov znamke Rauch na Češkem in Slovaškem trgu. Iz portfelja blagovnih znamk Hoop Polska, ki se prodajajo na poljskem trgu, so najpomembnejše sirupi Paola, Hoop kole in limonade, mineralna voda Arctic in otroške pijače Jupík. Poglavitne znamke dopolnjujejo še sadni napitki Jupi, Mr. Max in Frutti ter mineralna voda Grodziska.

Najnovejša pridobitev skupine Kofola je slovensko podjetje Radenska, proizvajalec istoimenske mineralne vode. Lani je Radenska svoj portfelj tradicionalnih mineralnih voda ter pijač Ora in Oaza dopolnila z blagovnimi znamkami priljubljenih hrvaških pijač Nara, Inka in Voćko. Radenska je postala tudi proizvajalec in distributer pijač Pepsi, Mirinda in 7Up za hrvaški trg.