KAKO JE S STAREJŠIMI V PORMETU?
Vsaka umetnost potrebuje določeno znanje, umetnost vožnje tudi! Odlika je izogibati se nevarnosti in jo tudi predvideti! Pritiskati na plin zna vsak, kako pravilno in pravočasno ...
Veliko zanimanje starejših Pomurcev za varno sodelovanje v prometu, saj jih je dobra stotnija prišla na zanimiv in koristen seminar, ki sta ga pripravila Zavod Oranžna in pomurski policisti.
Vsaka umetnost potrebuje določeno znanje, umetnost vožnje tudi! Odlika je izogibati se nevarnosti in jo tudi predvideti! Pritiskati na plin zna vsak, kako pravilno in pravočasno ustaviti žal ne! Obstaja varnost, ki jo kupimo in varnost, ki se je lahko naučimo! Promet se povečuje iz leta v leto in s tem se povečuje tveganje, da smo lahko udeleženi v prometnih nesrečah. Pomurje je pri tem še posebej izpostavljeno. Stanje prometne varnosti v eni regiji pa vpliva na varnost v celotnem slovenskem prostoru. Starostniki se pojavljajo v cestnem prometu kot pešci in kot vozniki enoslednih in dvoslednih vozil. Tako kljub temu da njihove vozniške sposobnosti pešajo, svojo »funkcijo« udeleženca še vedno uporabljajo.
„Starejši udeleženci v prometu so najbolj ogrožena skupina, zato potrebujejo posebno obravnavo pri zagotavljanju varnosti v cestnem prometu. Kljub temu, da starostniki niso glavni povzročitelji prometnih nesreč, pa se število prometnih nesreč v katerih so udeleženi starostniki, povečuje. Ogroženost starostnikov v cestnem prometu ne izhaja iz njihove množične udeležbe v prometu, ampak iz dejstva, da se povečuje število udeležencev v prometnih nesrečah in da s starostjo raste možnost poškodb pri udeležbi v njej. Med kolesarji in pešci število nesreč in poškodb rasteta ne glede na to, ali je bila oseba udeležena v prometni nesreči kot udeleženec ali povzročitelj. Vrsta poškodbe pri voznikih pa začne izraziteje rasti po 60. letu starosti, ko so že prisotne nekatere spremembe v zaznavanju in reagiranju na situacijo v prometu. Vozniki starostniki, ki so povzročitelji prometnih nesreč, so praviloma večkrat poškodovani, manj pa se pojavljajo kot oškodovanci prometnih nesreč. Upadanje sposobnosti, ki so pomembne za varno udeležbo v cestnem prometu je težko nadzorovati in meriti. Še težje pa je na podlagi nekaterih opazovanj ali grobih meritev podati oceno sposobnosti posameznika za varno udeležbo v cestnem prometu. Ta spoznanja pa so pomembna za vse, ki se ukvarjajo ali srečujejo s prometom, prometno tehniko in prometno infrastrukturo. Pomembno je, da se starejši populaciji nameniti posebna pozornost“, pravi inšpektor SUP PU Murska Sobota, mag. Srečko Šteiner.
Prav zaradi tega, so v Španik centru varne vožnje v Murski Soboti, pripravili brezplačen celodnevni seminar na temo: »Starejši v prometu«. Seminar je bil namenjen starejšim osebam iz cele pomurske regije ter tudi drugim zainteresiranim. In potrdilo se je, da starostnike, ki se težko prilagajajo novostmi v prometu, še zlasti križiščem in še nekaterim „pastem“, le zanimajo tovrstna izobraževanja. Iz cele regije jih je namreč prišla dobra stotnija, po zajtrku in jutranji kavi, ter pozdravu gostov pa so najprej predavatelji podali referate, in sicer: »Prometna varnost v Pomurju« - mag. Srečko Šteiner in Boris Žibrat – SUP PU Murska Sobota; »Vpliv zdravil na varno udeležbo v cestnem prometu« - dr. Majda Karlovčec Zorc – Inštitut za sodno medicino; »Posledice udeležbe starejših v prometnih nesrečah« – Sebastijan Piberl, dr. med.- ZD Murska Sobota; »Starejši v prometu – kaj lahko storimo?« - mag. Bojan Žlender..., prisotnim pa so predstavili tudi javno agencijo za varnost prometa, ter programa varne vožnje v Španik centru Murska Sobota. V popoldanskem terminu je potekal trening varne vožnje, kjer so posebej izpostavili zaviranje in vožnjo skozi rondo. Hkrati je potekal tudi ogled filmov na temo prometna varnost; merjenje krvnega tlaka in sladkorja; naprave za merjenje reakcijskega časa in uporabe varnostnih pasov
razne predstavitve...
Ob koncu zanimivega seminarja so prav vsi, tako organizatorji, kot udeleženci, bili nadvse zadovoljni in veseli. Sama akcija pa se je izpostavila za zelo koristno, in najbrž bi tako uspešna, kot v Pomurju, bila tudi v drugih območjih po državi.