Za varnost v prometu največ lahko naredimo sami!
Za prometne nesreče je pogosto krivo prepričanje, da se nam ne more nič zgoditi.
V Gasilskem domu Gornja Radgona je potekalo nadvse zanimivo in aktualno predavanje povezano s prometno zakonodajo ter varnostjo v prometu. Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu občine Gornja Radgona je namreč, v sodelovanju z Združenjem šoferjev in avtomehanikov Gornja Radgona ter Policijsko upravo Murska Sobota, pripravil predavanje na temo: „Varnost v prometu“. Svoje je po pozdravnem nagovoru predsednika ZŠAM, ki deluje od leta 1951 in trenutno šteje 132 članic in članov, Vlada Kovačiča, predvsem povedal policijski inšpektor na PU Murska Sobota, mag. Srečko Šteiner, ki je tudi odgovarjal na vprašanja poslušalcev, ki jih žal, kljub lepemu vremenu, ni bilo veliko, le kakšnih 40. Manjkalo je namreč več tako poklicnih voznikov, kot vseh drugih, saj je šlo za zelo aktualno problematiko, s katero se vsi vozniki vsakodnevno srečujemo. Žalostno je, da se predavanja udeležijo predvsem starejši vozniki, zraven pa ni tistih, ki najraje divjajo v prometu in ogrožajo sebe in druge.
Mag. Šteiner je prisotne med drugim seznanil, da se je v zadnjih letih, prometna varnost v Pomurju, ko gre za najhujše posledice, čemur je veliko prispevala izgradnja pomurske štiripasovnice, ki je nekoliko oddaljila promet iz naselij. V zadnjih petih letih, torej od 2010 do 2014, se je kljub temu na pomurskih prometnicah pripetilo skupaj 6.280 (največ leta 2011 – 1688, najmanj leta 2014 - 908) prometnih nesreč. Največ teh se je končalo z materialno škodo – 4.567 (2012 – 1.306, 2014 - 595), z lahkimi telesnimi poškodbami se je končalo 1.469 (2011 – 354, 2013 – 251) omenjenih nesreč, s hudimi telesnimi poškodbami je bilo obravnavanih 209 (2014 – 50, 2013 – 20) nesreč. V petih letih pa je v prometnih nesrečah v Pomurju umrlo 35 (2010 – 10, 2011 – 3) udeležencev, skupaj pa je v vseh omenjenih nesrečah sodelovalo 9.825 (2011 – 2.558, 2014 – 1.496) ljudi.
Poleg o prometno varnostnih razmerah, zakonu o prekrških in prometni zakonodaji sploh, je inšpektor Šteiner veliko pozornost namenil hitrosti v prometu, zasegu vozila, pridržanju voznika, prometnimi nesrečami, pooblastili in delu občinskih redarjev, odvzemu vozniškega dovoljenja, ter vožnji v eno in dvopasovnem krožnem križišču, kar še posebej povzroča mnogo preglavic, ne le starejšim, temveč tudi mlajšim voznikom. Ker pa je na pomurskih prometnicah veliko kmetijske mehanizacije, je Srečko Šteiner, ki je tudi odgovarjal na vprašanja udeležencev predavanja, kar nekaj časa namenil problematiki tistih, ki upravljajo kmetijske traktorje, motokultivatorje, kosilnice ter drugo kmetijsko mehanizacijo in priključke.
Ker vsak voznik najverjetneje pozna zakonodajo glede ustreznosti kmetijske mehanizacije, je zanimivo zapisati, da je od 1. januarja 2015, v uporabi obvezno označevanje počasnih vozil (do 40 km/h) s trikotnikom brez vogalov. Prav tako je zanimiva časovna omejitev prometa, saj v Sloveniji velja uredba o omejitvi prometa, ki omejuje promet traktorjev, motokultivatorjev, delovnih strojev in vprežnih vozil. Omejitve veljajo: ob nedeljah, praznikih in dela prostih dnevih od 08. do 22. ure; v petek pred veliko nočjo od 14. do 22. ure; v času od zadnjega vikenda v mesecu junija do prvega vikenda v mesecu septembru (turistična sezona) tudi ob sobotah od 8. do 13. ure in nedeljah, praznikih in dela prostih dnevih od 8. do 21. ure. Za počasna vozila, med katere sodi tudi kmetijska mehanizacija še posebej velja inšpektorjevo opozorilo o hitrosti. „Voznik ne sme brez upravičenega razloga voziti tako počasi, da bi oviral druge udeležence v cestnem prometu. Voznik vozila, ki vozi na čelu kolone z nižjo hitrostjo od največje dovoljene hitrosti in od hitrosti prometnega toka vozil na smernem vozišču, za katerim se nabere kolona vozil, se mora, če ga kolona ne more varno prehiteti, na prvem primernem kraju umakniti z vozišča in pustiti kolono vozil mimo...“, je dejal Šteiner, ki je mimogrede povedal, da v zadnjem letu v Sloveniji, presenetljivo ni bilo bistvenih zakonskih sprememb na področju varnosti v prometu.
Predavatelj je spomnil, da se prometna varnost posebej izboljšuje po odprtju pomurske avtoceste, saj je v lanskem letu na območju Pomurja umrlo pet udeležencev v prometu, leta 2007, ko še ni bilo pomurskega avtocestnega kraka, pa jih je umrlo kar 28. Sicer pa so pomurski
policisti v lanskem letu zasegli tudi 155 vozil, v glavnem starejših, ki so jih večinoma poslali v uničenje. Šteiner je posebej opozoril, da mora vsak, ki ima vozniško dovoljenje za kakokoli kategorijo sam spremljati, kdaj mu veljavnost slednjega poteče. Namreč vsak, ki po preteku veljavnosti dovoljenja upravlja vozilo se smatra kot, da vozi brez dovoljenja in je tako tudi podvržen sankcijam, torej tudi odvzemu vozila. Upravne enote namreč nimajo pooblastil, da bi v zvezi z iztekom dovoljenja, lastnike o tem opozarjale...
Vsi vozniki, ki se tokratnega predavanja niso uspeli udeležiti, bodo imeli novo možnost. Podobno predavanje bo namreč v petek, 6. marca v Domu starejših občanov Gornja Radgona. Pripravlja ga Društvo voznic – Jeklene Magnolije, v sodelovanju z Avto šolo Busko Murska Sobota, in čeprav predsednica društva Nina Žgur na predavanje vabi predvsem starejše voznike, so vsekakor dobrodošli vsi, ki to želijo.